Kun je zelf wat doen om de baby te laten draaien

Helaas is de kleine toch weer in stuit gaan liggen ligt nu in voetligging helaas.
34 weken nu.
Kun je er zelf nog iets aan doen om te zorgen dat ze gaan draaien?
Ik lig nu veel op de bank ivm bekken en vermoeidheid. Moet ik meer gaan wandelen bewegen?
Hoor ook wel eens dat je in een houding moet liggen dat je hoofd lager is
Wie weet het en heeft tips?
Of is het gewoon hopen
 
Ik heb gehoord van voet reflex massage, maar weet niet of het werkt.

Mijn 2e kindje lag ook in stuit. Met 36 weken geprobeerd om haar te draaien maar ze lag al heel erg vast met haar kontje in m'n bekken dus dat ging niet meer. Ze is uiteindelijk geboren met geplande keizersnede met 38.5.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er heel veel aan kunt veranderen, het ligt eraan hoe 'vast' je kindje al ligt en hoeveel ruimte er is. In mijn buik was echt geen ruimte meer om te draaien en ze lag dus al heel erg vast, dus wat ik ook geprobeerd zou hebben had toch niet gewerkt..

Succes! En een keizersnede is ook echt geen ramp hoor, ik vond het prachtig om eens mee te maken en heel bijzonder.
 
Hi!
 
Mijn eerste kind heeft ook lang in stuit gelegen. Ik kreeg het advies op de kop te staan - op handen en voeten met je billen omhoog - op het moment dat de baby actief was. Omdat ik dat best zwaar vond, ging ik over de bank hangen (handen op de grond, bank onder mijn bovenbenen). En; hij is gedraaid!
Je hebt ook nog opties als acupressuur en moxa, maar daar moet je voor open staan en zou je misschien nog wel even mee kunnen wachten gezien het aantal weken.
 
Ohh kijk ga ik proberen
Aleen voel ik haar nu minder ze ligt in voetligging voetjes beneden helemaal dus moet echt heel goed voelen.
 
Ik hoop dat ze nog draait ze heeft wel nog ruimte is een klein kindje

Keizersnede lijkt me een pittig herstel daarom heb ik liever een natuurlijke bevaling
 
Ik had ook van alles thuis geprobeerd en heb met 36.8 ofzo moxa therapie gedaan. Uiteindelijk is hij met 37 weken gedraaid. Ik lag al klaar voor een versie maar die was gelukkig niet nodig! Zou zo weer moxa proberen. Ik wilde allles voor een natuurlijke bevalling doen
 
[quote quote=10495426]Ik had ook van alles thuis geprobeerd en heb met 36.8 ofzo moxa therapie gedaan. Uiteindelijk is hij met 37 weken gedraaid. Ik lag al klaar voor een versie maar die was gelukkig niet nodig! Zou zo weer moxa proberen. Ik wilde allles voor een natuurlijke bevalling doen[/quote]Ohh super fijn dat ze gedraaid is.
Heb je die moxa zelf thuis gedaan
Ik zie op Google dat je die staven kan bestellen
 
Zelf geen ervaring mee maar idd ook een bekende bij wie moxa heeft geholpen. Die waren ook al ingepland voor de versie, maar was toch niet nodig. 
 
Terug
Bovenaan