Kunnen baby’s wennen aan de hoeveel jbpm?

Hallo allemaal,
Wij gebruiken nu sinds een week of 6 johannesbroodpitmeel. Het lijkt alleen alsof onze dochter iedere keer na een week of ander half ‘went’ aan de jbpm. Wij zijn begonnen met 0.5 schepje op 150ml en zitten nu op 2 scheppen op 150ml. Het ging een tijdje goed, maar merk nu weer sinds 3 dagen dat ze veel meer spuugt. Ik weet dat je 1/2 scheppen per 100ml mag gebruiken dus ze zit nog niet aan de max, maar ik ben bang dat als we dadelijk 3 scheppen geven, ze na een tijdje toch weer begint te spugen. Hebben meer ouders hier ervaring mee?

Groetjes!
 
Hoi,
wij gebruikten ook jbpm (dochter heeft verborgen reflux) mespuntje, we dachten dat de voeding beter bleef zitten maar na een week ongeveer leek het erop dat ze er alleen maar last van had. Blijvende oprisperingen, spugen en buikkrampen. De maagjes zijn eigenlijk zo klein dat jbpm met kleine hoeveelheid zwaar kan vallen.  
we gebruiken nu nexium (esmeprasol) voor de maagzuur. Als er wat komt en ze heeft er zo min mogelijk last van en vind ik het oké. En dit lijkt beter te gaan dan jbpm of ander verdikkingsmiddel. Weet wel dat het bij ons na twee weken echt goed helpt. 
wellicht kan je dat proberen? Overleg wel met je huisarts of kinderarts. Succes! 
 
Onze kleine kreeg er obstipatie en krampjes van. Spuugde ook alsnog maar lang niet meer zoveel. Ik gaf 3/4 schep op een 180 cc fles. Nu gebruiken we Hero comfort nutrasense 1, krampen en obstipatie zijn weg. Spugen ook een stuk minder dan met enkel jbpm. Bindt je er niet op vast, want iedere baby is natuurlijk anders ?.
 
Terug
Bovenaan