Kunnen jullie je baby neerleggen?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of andere ouders hun kind kunnen neerleggen. Mijn zoontje van 17 weken wil constant aandacht. Bijna de heletijd op schoot en anders zorgt hij er wel voor (krijst enorm). Ik had gehoopt dat het nu wel voorbij zou zijn gezien zijn leeftijd. Maar nee, hij wil constant aandacht. Als ik geluk heb blijft hij 5 minuten in de wipstoel zitten en heel soms is hij 5 minuten zoet met baby tv. Maar dit is natuurlijk heel erg kort. Kan ik hier wat aan doen om te situatie te veranderen? Hij vind de draagzak trouwens niks.
 
Dit herken ik heel erg van mijn dochtertje van inmiddels bijna 24 weken oud! Moest constant bezig gehouden worden, het liefst heel de tijd op schoot bezig houden met verschillende speeltjes of haar dragen en dan rondlopen zodat ze alles kon bekijken. Soms kon ik haar 5-10 minuten in wipstoeltje of box neerleggen,maar was ze ook al snel beu. Dusja veel huilen en veel aandacht nodig. Tot 19 weken. Toen opeens was er een dag dat mn man en ik elkaar aankeken van huh...ze is opeens een leuker en makkelijk kind geworden?. Ik denk dat ze gewoon heel lang in 4e sprong heeft gezeten. Want ruim maand daarvoor ging het eventjes wat beter en tja daarvoor heb je ook best snel achter elkaar wat sprongetjes.
Ze is nog steeds snel verveeld en wil al sinds ruim 3 maanden niet meer plat in kinderwagen enzo, maar het is echt al stuk beter geworden. Mijn oma zag haar vanmiddag nog en zei ook dat ze vond dat ze heel wat rustiger was geworden vergeleken met poosje terug.
We zijn denk ik gewoon gezegend met nieuwsgierig en misschien wel slim kind ? en die vragen nu eenmaal iets meer aandacht.
Ik hoop voor je dat hij over paar weken ook wat rustiger wordt, maar ben bang dat het ook beetje karakter is..
 
Oh wat ontzettend fijn dat het bij jullie zo anders is nu!! Ik herken zo erg wat je beschrijft. Ons zoontje is ook erg nieuwsgierig en wil constant bezig zijn. Als we met hem buiten zijn bijvoorbeeld horen we hem niet. Maar om nou constant naar buiten te gaan vind ik zelf ook niet te doen. Maar enorm geruststellend dat het misschien bij ons zoontje ook in één keer anders is, al kan ik me dat op dit moment nog echt niet voorstellen
 
Ah ja, herkenbaar hoor!

En ik wil je niet afschrikken, maar mijn dochter is 9 maanden en ze kan nog steeds de boel bij elkaar gillen na 5 minuten zelfplezier ??.
Ze vermaakt zich echt max. 5 minuten zelf met iets en is dan al weer verveelt. Er moet werkelijk van alles om haar heen gebeuren én ze moet het kunnen zien, dán is het goed.
Ben blij dat ze tegenwoordig rechtop kan zitten, want als ze ons dan bezig ziet of mensen kan volgen is het goed.
Buiten vindt ze het leuk, als we haar in het gras zetten kan ze echt om zich heen kijken en reageren op vogels etc.
En eigenlijk ook wel gezond en logisch… ze willen de wereld ontdekken.
Maargoed, dat zeg ik nu even snel makkelijk (ik vind het écht hoor) maar in werkelijkheid word ik natuurlijk ook wel eens helemaal gek?

 
Terug
Bovenaan