Kunnen jullie mij helpen?

A

Anoniem

Guest
Na maanden rond gedwarreld te hebben op het zwanger worden forum, is voor ons gister even de grond onder onze voeten weggegleden................... Gister de uitslagen van de gyn gekregen ( waar we pas een maand onder behandeling zijn). We kunnen niet zwanger worden....... De enige mogelijkheid op een kindje is via ivf icsi. Ze heeft ons een hoop lees materiaal meegegeven en het advies gegeven er samen eens een weekendje tussenuit te gaan en alleen maar gaan praten, praten en nog eens praten.......... Willen we over gaan tot icsi?  

Voel me ontzettend klote maar toch dringt alles nog niet echt door.
Kunnen jullie mij misschien wat meer advies geven? Zijn jullie bekend met icsi?

Ik hoop graag iets van jullie te horen
x-mees 26jr

Hoi,

Zo'n bericht hakt er goed ikzelf ben nog niet zover we zijn al wel ruim 2 jaar bezig om zwanger te raken van ons tweede kindje. Ik weet wel dat zo'n beslissing erg moeilijk is want mijn zwager en schoonzuster hebben toen ook voor die keuze gestaan voor icsi en hun vonden het erg moeilijk die beslissing maar als je erg graag kinderen wil maar ik zeg je wel ga heel goed bijjezelf na of je lichaam het aankan want zo'n behandeling ivf of icsi is niet niks. Heel veel sterkte.

groetjes Linda

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn. Het is toch even heel snel schakelen. Ik kan je vertellen dat er duizenden zelfs miljoenen mensen zwanger worden van IVF/ICSI. Het belangrijkste is dat je probeert positief te denken. Jullie gaan gewoon een prachtig kind krijgen alleen hebben jullie wat scheikunde nodig!!!

Kop op he!!

gr.Inge

Hoi,Hoi

Ik ben  9 jaar geleden ook doorgestuurd van het streekziekenhuis naar een ander ziekenhuis voor ivf.De wachtlijst was toen een half jaar tot een jaar.
In die tussen tijd wilde ze een keer KI proberen en ik raakte hiervan zwanger,helaas liep dit af op een miskraam waarna ik nog  twee KI behandelingen en een IUI behandeling heb gehad.
Toen dit weer mis ging kreeg ik een ivf.ik ben toen bevallen van een prachtige zoon.
Na driekwart jaar waren we het erover eens dat het wel leuk zou zijn als hij niet alleen zou blijven.Daarvoor zeiden we dat we het niet weer zouden doen die hele molen.
Ik heb toen het ziekenhuis gebeld en we zijn weer opgesprek geweest.Daarna heb ik een ivf behandeling gehad en het was er niet een maar twee.
Ik vloeide veel dus het was erg spannend maar er werden twee gezonden jongens geboren.We hadden er drie geweldig!!!

Nu 6 jaar later ben ik ook weer zwanger nu spontaan (wel van een andere man),maar de zangerschap verloopt hetzelfde .
Ik wens jullie heel veel sterkte met het nemen van jullie besluit en ik hoop dat we over een tijdje kunnen lezen dat je zwanger bent.

Groetjes   Luschka

Hi...Volgens mij heb k jou berichtje ook gelezen op 't zwanger forum..
Als dat dus zo is; dan is t mij opgevallen dat jullie slechts 1 zaad test hebben gehad??
Misschien kan k jullie een hart onder de riem steken..door te kunnen zeggen dat t zaad kwaliteit nog wel eens kan wisselen; ons traject loopt ook naar IVF/ICSI..maar ons ziekenhuis heeft t beleid om eerst 6x IUI te doen, met hormoonstimulatie..
Een 6-tal zaadonderzoeken leverden een slecht beeld op, ook een samenlevingstest..maar nu met de 3 e IUI hebben we toch maar 9,2 miljoen zaadcellen..
Dit zou al de laatste IUI worden omdat t zaad echt te slecht was voor de IUI (waar je 1 miljoen voor nodig hebt)
Waar de goede uitslag mee te maken heeft? Geen idee..
Multivitaminen, Nicyleen..of misschien wel omdat de druk van de ketel is..en we hadden t momenteel zo druk..dus deze IUI was effe snel tussendoor..
Of de poging lukt...dat is een andere vraag...

Veel succes in ieder geval met jullie traject en de verwerking van dit alles...
ik hoop dat de wonderen voor jullie de wereld ook nog niet uit zijn..op dit forum wordt je nog regelmatig verbaasd met dit soort wonderen..

Suc6 simoon

hoi mees

Ik begrijp wat voor een klap het is. ook wij hebben het zelfde te horen gekregen vorig jaar. We hebben meteen besloten om het trajekt in te gaan omdat dat ook onze enige kans is. De eerste keer is niet goed gegaan maar dat heeft meerdere oorzaken gehad. en dat hoeft voor jullie het geval niet te zijn. We gaan in november voor nummer 2 en zijn positief en kijken er naar uit. Ik wil je een paar tips geven het zegt niet dat het helpt dat is niet bij iedereen zo maar het is het proberen waard.
Het schijnt dat zink vitamine c 1000 en een tabletje foliumzuur het zaad van de man kan verbeteren. Het is een hele rij tabletjes mocht je man dit willen proberen....
Het is niet zo dat het dan weer helemaal goed komt maar elk zaadje extra is welkom toch?   Ik weet niet of jullie al op een wachtlijst staan? Die hebben wij gebruikt om er aan te wennen aan het idee. De meeste ziekenhuizen doen ook een dna en chromosone onderzoek bij de man (komt neer op bloedprikken) Het duurd even voor je daar de uitslag van heb. Al met al duurt het allemaal wel even dat kan aan de ene kant frustratie opleveren aan de aan de andere kant heb je tijd nodig om het allemaal op een rij te krijgen. Heel veel sterkte met alles.
En mischien goed om te weten ik ken iemand met een heuse icsi baby het kan echt!!!!

liefs rozemarijn

Terug
Bovenaan