Kunnen jullie mijn angst wegnemen voor een ruggeprik???

Hee meiden!!

Over 3 weken ben ik uitgerekend van ons tweede kindje.
Ons zoontje is met behulp van de vacuumpomp geboren. Als hij met die laatste pers wee niet "eruit zou komen" zou het een ekizersnee worden De ok was al klaar gemaakt.

Ik heb toen heel hard geroepen dat als het een keizersnee zou worden ik volledig onder narcose gebracht wilde worden...

Nu ik dat mee gemaakt heb denk ik welleens over deze aankomende bevalling na en heb al tegen mijn man gezegd dat ik , mocht het  tot een keizersnee  komen, ik echt onder narcose gebracht vwil worden... Ik ben zoooo verschrikkelijk bang voor een ruggeprik...

Ik weet dat je dan alles veel bewuster meemaak van de geboorte van je kindt, maar het kan gewoon niet op tegen de angst..

Mischien kunnen jullie een beetje angst wegnemen??

Liefs, Marielle
okt forum

Hoi Mariel,

Je angst is begrijpelijk. Het klinkt ook erg eng. Ik heb vorig jaar een ruggenprik gehad en het is mij enorm meegevallen. Aanstaande maandag krijg ik een keizersnee en zal ik weer een ruggenprik krijgen. Gek genoeg zit ik er best wel tegenop, terwijl ik bij de vorige keer echt geen pijn gehad heb. Het enige is dat je je in een onmogelijke houding moet geven ervoor.

Succes en ik hoop dat je hem niet nodig zult hebben.

Groetjes, Marlise.

hoi
het stelt echt niks voor zon prik joh,heb het nu 2 keer gehad en zou er een derde keer komen dan zou ik het zo weer doen. je bent dan echt goed verdooft je voelt echt niet dat ze zitten te snijden .of wat dan ook. en je bent ook zo weer op de been.en het is gewoon geweldig dat je je kindje dan ook gelijk even kunt vast houden.als ik je was zou ik er gewoon voor gaan.alleen al om gelijk contact met je kindje te maken .veel sucses.

hoi mariel ik heb een gewone bevalling gehad maar het was een hel ik had al twee dagen en nachten weeen en wilde ook wel even rust toen heb ik om een ruggenprik gevraagt en daar heb ik totaal niks van gevoelt ik denk omdat de weeen meer pijn deden.

groetjes dominique

hoi mariëlle,
wat rot dat je zo bang bent voor ruggeprik. Komt dat omdat je je dan niet kan bewegen? Of is er andere reden? Ik heb ivm keizersnee een ruggeprik gehad, zag er eigenlijk ook best tegenop (zo'n naald in je rug, brrrr). Op m'n werk vaak zat geassisteerd bij ruggeprik maar nu zit ik dan toch aan andere kant en overkomt t mij... Maar ik had heel prettige anaesthesist die t deed, me op t gemak stelde, me wat afleidde. Hij gaf aan dat hoe meer ontspannen je bent, hoe makkelijker t gaat. De prik zelf was ff minuut doorzetten, niet heel prettig. Zodra t begon te werken, was er vooral de spanning van "zometeen is ons wondertje er dan eindelijk!!
Denk dat het héél belangrijk is om dit tevoren met anaesthesist te bespreken, die weet dan je angst. Heb je een voorgesprek bij anaesth? Vraag hier anders om!!!
Voor mij was het  meemaken van eerste momenten na geboorte van ons zoontje iets dat ik echt graag wilde, samen met partner dat prille geluk delen, dat weegt echt op tegen angst voor ruggeprik!!
Succes ermee!!!!!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ik heb ook een KS gehad. Een geplande dus geen wee gevoeld die de aandacht van een ruggeprik kan afleiden. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik er helemaal niets meer van weet! Ik heb geen enkele herinnering aan de ruggeprik. Volgens mij heb ik hem helemaal niet gevoeld of moet ie in ieder geval zo weinig zeer hebben gedaan dat het niks voorstelde.

gr. Anne

Hee lieve meiden!!!

Bedankt voor al jullie reacties. Mijn angst is natuurlijk niet weg, maar jullie hebben me toch wel gerust kunnen stellen. Op dit moment heb ik zoiets van 'ik zie het op het moment zelf wel..' Wie weet gaat deze bevalling wel super snel en makkelijker als de vorige keet. Ik ga het proberen van me af te zetten!!!

Als ik bevallen ben, zal ik jullie laten weten hoe het is gegaan, met of zonder ruggeprik!!

Liefs, Marielle

Hoi,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ook ik was als de dood zelfs al voor een infuus. tijdens mijn bevalling heb i een uur geperst, maar mijn zoon wilde er niet uitkomen. uiteindelijk een keizersnede gehad. Op dat moment kon ik niet wachten tot ik de ruggenprik kreeg want ik had zo'n pijn. Ik heb niets gevoeld van de ruggeprik, dat komt omdat ze eerst een verdovingsprikje geven.
als ik nog een keer een keizersnede zou krijgen dan zou ik weer voor de ruggenprik kiezen. Je mist al zoveel van de bevalling en als je helemaal weg bent nog meer.

Succes

Terug
Bovenaan