Kunnen we dit veranderen?Zoja HOE??

Dag dames

Onze dochter is vandaag een maand oud.
We geven flesvoeding en dan denk je dat ze op dezelfde tijden
elke keer komen.Nou bij ons dus niet!Ze krijgt 90 cc want meer
drinkt ze niet op, ze laat soms nog wel 20 cc staan!Maar de
ene keer begint ze om de 2,5 uur al te schreeuwen van de honger
en de andere keer blijft ze 4 uur weg!Ik zou haar graag 130 cc
geven zodat je ook minder voedingen op een dag hebt en dat ze
snacht's wat door slaapt!Ze komt snacht's nu zkr 2 keer!Het liefste
heb ik het om 23.00 voor het laatst en dan om 5 uur weer ofzo!Maar
ik weet echt niet hoe we dit klaar moeten spelen.Als ze om de 2,5
uur komt laat ik er ook wel eens huilen maar dan begint ze op een
gegeven moment zo te krijsen dat ze amper nog adem haalt!Ze heeft
nu al 3 wkn spruw waar ze al 3 wkn spul voor krijgt van de dokter,
maar het wil niet over gaan!!Ik denk zelf dat ze daardoor ook wel wat
moeilijk drinkt!Misschien heeft iemand van jullie een advies?

alvast bedankt

4 weken is nog wel jong hoor om de nacht door te slapen van 23.00 uur tot 05.00 uur.
Wat betreft de spruw, we gebruikten destijds Dakataringel wat je in het mondje smeert. Daar ging het altijd na circa 2 dagen weg. Ook kregen we het advies om na de voeding even het mondje schoon te maken met een nat gaasje. Dus een gaasje om de vinger en langs de wangetjes en kaakjes gaan. Dat voorkomt de spruw weer.

dat er geen ritme in zit heb ik ook nog.
de ene keer komt m'n dochter(nu 4 weken en 2 dagen)  om de 4 uur en dan ook weer om de twee uur.
ze drink dan nu wel 130ml.
ik probeer de twee uur wel te rekken, met mijn pink, een speentje wil ze niet, soms valt ze weer in slaap, en dan lig ze nog een uurtje.

van spruw kunnen ze inderdaat moeilijker gaan drinken heb ik gelezen.
misschien even langs het cb om raad te vragen, meestal is er wel en inloopspreekuur.

dat ze krijsend wakker word kan misschien ook wel van krampjes zijn, of dat ze ergens anders pijn hebben. krampjes lijken soms net dat ze honger hebben.

de nacht door slapen doet de ene sneller dan de andere. bij ons is de laatste voeding ook om 23.00 en dan word ze meestal rond 4 uur wakker, maar soms ook om 5 uur zelfs een keer om 6 uur. lekker hoor een keertje langer slapen.

ik hoop dat je wat aan me verhaal heb.

groetjes henny

hoi,
sommige kinderen hebben wel last van de spruw en sommige geheel niet.
zo heeft mijn dochter al een maand spruw(ze is bijna 7 mnd) en idd ook al 3x medicijnen gehad.
volgens mij is het nu weg!
maar het ritme van een hele kleine baby kan je nog niet echt veranderen.
helaas toen mijn dochter geboren werdt had ze zo haar eigen ritme en toen we dat iets wilde veranderen ook voor een betere nacht(ze werdt ook 2 a 3 x wakker per nacht)
is ze helemaal veranderd naar vele keren meer wakker, wat een spijt.
uiteindelijk komen ze wel in een beter ritme, helaas zou je geduld moeten hebben.

wel zou ik je kindje troosten met een speentje om zo tijd te rekken.
en als je kindje langer dan 4 uur slaapt het toch wakker te maken om de 3 a 4 uur voor een voeding.
want het kan zijn dat je kindje overdags slaapt wat het 's nachts moet slapen.
en het dag/nacht ritme om gedraaid heeft.
en drinkt je kindje de fles 2 keer geheel leeg dan kan je de fles wat voller doen en dat langzaam opbouwen.
maar heb geduld na een jaar of 2 slaapt je kindje wel door!!!
dat geluk had ik ook met de eerste.
ik hoop voor je dat je wel mazzel heb.
succes

Ik zou inderdaad niet te veel hoop vestigen op dat doorslapen. Ze hebben snachts gewoon nog voeding nodig. Zorg dat je zelf ook wat langer uitslaapt of smiddags nog gaat slapen, dan vind je het snachts veel m inder erg om wakker te zijn. En verder is het gewoon nog even doorbikkelen. Er zijn maar een paar geluksvogels waarvan de kindjes zo snel al doorslapen. Die van mij had het pas na 4 maanden door (en dan nog met een 'speenpauze' erbij, en van 23.00 tot 6.00/7.00).
Verwen je dochter nog maar even lekker snachts, vind ze vast fijn!
Lief sPhira

ben het wel eens met wat er al is geschreven over het nog niet kunnen laten doorslapen,je kindje is er nog wel klein voor hoor!
als ze spruw hebben drinken ze over het algemeen inderdaad slechter,is mijn ervaring van mijn werk (kinderdagverblijf)
misschien kun je nog eens naar de dokter ermee gaan,of weet het consultatieburo iets voor je.
in ieder geval succes ermee,

groetjes Corien

Nu al de hele nacht door slapen is echt nog te veel gevraagd van je kindje, al is de een er wel sneller aan toe dan de ander.
Mijn oudste heeft t/m 6 maanden nog vaak s'nachts een fles gehad terwijl mijn jongste nu sinds ze 3 maanden is van 23.00 tot 7.00 door sliep.
Ondertussen hebben we een ritme dat om 6.00 begint en dan om de 4 uur voeding met als laatste fles de fles van 22.00 ze is nu al wel 4 1/2maanden oud.
Ik krijg het idee als ik je verhaal zo lees dat de nachten je beginnen op te breken , misschien moet je eens een nacht proberen door te slapen door iemand anders voor je kindje te laten zorgen. Zo gaan mijn kindjes soms naar opa en oma om zelf even lekker bij te tanken , maar dat moet jezelf ook maar durven natuurlijk is toch een vertrouwens kwestie.
Het ziekenhuis hanteert op deze leeftijd 6 voedingen om de 3 1/2 uur misschien kun je zo zelf een goed schema maken en je dan ook strak aan dat schema proberen te houden. Daarmee bedoel ik dat als ze nog slaapt en het is tijd voor een voeding toch gewoon wakker maken , als ze echt honger heeft iets eerder eten geven en als ze heel veel te vroeg is gewoon water geven (eventueel 10 cc venkelwater met 90 cc water vermengen om er een smaakje aan te maken wat veel babys toch lekkerder schijnen te vinden , zei onze kinderarts).

Groetjes Xanthe

Terug
Bovenaan