kunstjes van de kleintjes

hoi meiden

Nou Mara verrast ons wel hoor. ze zat op schoot bij papa op de poef (billen op bovenbeen, arm tegen haar rug en hand op buikje) en ze zet zich af, leunt tegen papa aan en staat. Doet het vervolgens ook nog een paar keer over!

Niet dat ze kruipen kan, ze ligt op haar buik, armpjes achteruit de lucht in en voetjes de lucht in, net een zeehondje. straks loopt ze nog voordat ze kan kruipen

Wel kan ze op haar buik liggen en heel goed op haar armen opdrukken en zo blijven en rondkijken
Soms per ongeluk gaat ze dan achteruit en dan is ze boos, want ze wil vooruit.

In badje is het of liggend en dan heupen de lucht in en dan afzetten en voetjes in de lucht, oftwel een babybom in eht babybad
dus ik doe haar zittend in badje, leek mij een slimme oplossing maar met babyzwemmen leerde ze spetteren en dat kan dan heeeel goed met 2 handjes. Oftwel badje weer bijna leeg

En ze kan zoveel beter zitten nu, en zittend spelen en lekker rollen. echt leuk
Ene kant heb ik wat gaat dat snel! andere kant wat ontzettend leuk!

En dat gebrabbel pfff het lijkt soms ook nog ergens op: in de eetstoel met handje op het blad slaan en iets van edeh! roepen, lijkt op boos kind dat eten roept
het lijkt ook of ze hi zegt en dada en zo kan ik er nog meer bedenken hahaha ik weet wel dat het niet zo is hoor maar soms lijkt het echt woorden

Hoe gaat het met de kunstjes van jullie kleintjes?

voor wie nog twijfelt:
nee dit is niet om op te scheppen maar gewoon om lekker te genieten van al die fratsen want dat maakt deze fase juist zo super leuk (n.a.v. eerdere reacties op een topic)

groetjes sabine

aleiyah is veeeeeel langzamer dan haar zus.
aleiyah vindt het allemaal wel best zo hahahaha.
ze kan wel zitten, maar als ze enthousiast is, knalt ze in 1 keer naar achteren.
ze kan goed op haar buik draaien, maar raakt daarna in paniek hahahaha.
ze speelt wel met speeltjes, maar is het na 5 min zat.
dat afzetten tot staan doet ze wel, maar ze mag van mij niet op eigen kracht staan, aangezien dit nog heel slecht is voor de heupen.
als aleiyah in bad zit, is niemand veilig. na een kwartier ligt er meer water op de grond, dan dat er in het badje zit hahahaa

wat ze well zelf wilt doen is bv eten met een lepeltje.
ze doet zelf haar lepel in haar mond hahahaha
ook een banaan, koekje of broodkorst wilt ze uit t knuistje eten en wordt boos als ik het in kleine stukjes geef hihihhi

ook aleiyah braabelt al enorm.
hamama, hapapapa.
heel frapant want tegen mij zegt ze toch echt hamama en tegen mijn man toch echt alleen hapapapa. volgens mij weet ze het dondersgoed hoor, wie wie is hahahaha.

even een leuke uitspraak van mijn oudste (bijna 3)

aleiyah, je moet niet papa en mama leren, je moet NA THA LIA leren!
schattig (L)

liefs, do

hoi do

wat lief van je oudste hihihi wat kunnen ze toch lekker bijdehand zijn.

mara ligt bijna de hele dag op haar buik en spelen dat ze doet, katjes zijn ook nit veilig meer, en anders wilze zittend spelen want liggen op de rug nou ja dat doe ik toch alleen als ik slaap?

het is een goed eigenwijs dametje en idd zelf fles vast willen houden,zelf de lepel in de mond willen doen, bedelen om mijn eten enzovoorts hihihi

zo nu weer lekker genieten, groetjes sabine

hallo,

Jurjen speelt graag met zijn voeten. Hij draait op zijn zij, maar verder niet want als hij op zijn buik ligt is het niet leuk en hij kan ook nog niet terugkomen.
HIj vind het geweldig om te gaan staan op je schoot en vliegen op papa's armen is ook favoriet.
hij is zijn stem aan het ontdekken en we zitten nu in de hoogste regionen, maar ook het klakken met zijn tong begint te komen
ook de fles zelf doen en even met het lepeltje oefenen als we klaar zijn is leuk. papier en plastic kraken geweldig en kan hij een hele tijd mee spelen.

ik geloof dat dat zijn "kunstjes" zijn en inderdaad heel veel genieten van deze perikelen.

groetjes maaike

Heerlijk he, al die kunstjes.
Iris is ook bezig met het ontdekken van haar stem. Zo hoog en hard mogelijk gillen is momenteel favoriet. Als je het terug doet ligt ze helemaal in een deuk.
Verder draait en rolt ze alle kanten op, moet haar regelmatig tussen de spijlen van de box vandaan vissen, omdat ze weer vast zit.
Ze speelt veel met speelgoed, vooral labeltjes zijn favoriet. Heb een labeltjesdoekje voor haar, maar daar is alleen het waslabeltje (wat er eigenlijk afgeknipt moet worden) leuk.
Als ik haar op de grond leg, duwt ze zichzelf naar achteren met haar handjes, prachtig vind ze dat.
En voetjes zijn ook sinds vorige week ontdekt, erg interessant natuurlijk.

Vinden jullie het ook elke dag weer leuker worden? Ik vind het echt heeeeerlijk. Kan echt uren naar haar kijken als ze lekker aan het spelen is.

hihihi ja het is heerlijk, vandaag weer nieuw geluidje erbij geleerd en dat moet dan de hele dag gehoord worden
Vandaag probeerde ze behalve achteruit ook vooruit te gaan, op de buik liggen, hoofdje wat naar beneden en knieen op de grond en proberen af te zetten. jaja het gaat de goede kant op
groetjes Sabine

ook ik wil natuurlijk als trotse moeder graag delen wat mijn kleine meid al kan!!

ze riep gister HOI!! toen ik haar achterliet bij mn schoonmoeder!! zoooo schattig!

ook fenna kan heeeeeeel hard gillen, schaterlachen om kiekeboe. ze rolt maar van buik naar rug en rug naar buik, ook fenna kruipt achteruit ipv vooruit... tot grote frustratie want dan kan ze nog steeds niet bij dat stukje speelgoed haha..

ze brabbelt er ook lekker op los en is gewoon een heerlijk kind!
ik vindt het zo ontzettend genieten met zo;n kleintje! ik kon me niet voorstellen dat ik echt zo gek op zo;n kleintje kon zijn!

en haar eerste tandjes komen door!!! mn kleine meid wordt groot haha

leuk ook om te lezen wat alle kleintjes al kunnen en hoe bijzonder allemaal!

groetjes ramona

Hier nog 1 die veeeeeeeeeeeel langzamer is dan zijn zus...hahaha...

Lasse kan wel even los zitten maar als hij er flauw van is gooit hij zich gewoon voor of achter-over ik blijf er dus wel bijzitten tot nu toe...
Papa zegt hij al heel duidelijk en hij zit de hele dag op de brommer...de hele dag horen wij hier brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en als we er iets van zeggen dan krijgen we een heel verhaal te horen, commentaar geven op het 6uur nieuws is ook favoriet.
Ook hier zijn de voeten paar weken terug ontdekt, en de sokken blijven niet meer aan.

Dat staan vind ik wel grappig, daar waren onze kinderen allebei heel erg vroeg mee, allebei voor ze een maand waren stonden ze al stevig op de benen, iedereen verbaasde zich er ook steeds over...

Toch als ik naar Nova kijk was zij veel sneller, zat met 6 maand gewoon los, kon je weg lopen, met 6 maand tijgerde ze ook achteruit en met 7 maand kroop ze vooruit...Dit zie ik bij Lasse allemaal niet op korte termijn gebeuren haha...
Maar geeft niet kan ik extra lang genieten van een hulp behoevend babytje........tijd zat straks om z'n eigen gang te kunnen gaan haha

Liefs randy

Terug
Bovenaan