Kunstmatige insiminatie

Hai,
Wie van jullie heeft ervaring met KI?
Wij zijn net begonnen met onderzoeken en het blijkt dat het zaad van mijn vriend niet optimaal is (zo'n 30% kans op bevruchting). A.s woensdag krijg ik een kijkoperatie om te zien of mijn eierstokken geen verklevingen hebben. Als blijkt dat bij mij alles in orde is dan is nog de enige kans om zwanger te worden KI. Omdat ik in mijn jeugd vervelende ervaringen heb gehad zie ik erg op tegen de onderzoeken (vooral die eendenbek). Wie wil zijn ervaring met mij delen over hoe het werkt met KI?
Alvast bedankt voor je reactie. Jane
 
Ik heb er geen ervaring mee maar wens je wel heel veel sterkte. Probeer jezelf voor ogen te houden dat je kindje toch uit liefde mag komen en dat dit wel een obstakel is, maar je krijgt er een lief wondertje voor terug... Veel liefs xxx
 
Hoi Jane,

Ik heb geen ervaring met KI, maar heb één ervaring met de eendebek, ik was er als de dood voor lag gewoon te bibberen of die tafel. Maar geloof me er is niks om je zorgen over te maken, gewoon proberen te onspannen het doet absoluut geen zeer!

Veel succes.
 
hoi jane,ik heb wel ervsring met kid.volgens mij gaat dat op dezelfde manier.het is totaal niet pijnlijk .je krijgt via spuiten hormonen toe gedient om je eitje te laten groeien en als ik me het goed herriner kword je ongeveer twee dagen later geinsimineerd met een spuit waaraan een soort lang rietje zit.daarna moet je ongeveer vijf min blijven liggen en kun je weer weg.en dan maar afwachten.bij mij heeft het de eerste keer 5 keer geduurt en bij de tweede keer in 1 keer raak.dit is nou inmiddels 7 en 5 jaar geleden.ben inmiddels met een andere man getrouwd en nou op een normale manier zwanger geraakt.ik hoop dat je nou een beetje wijzer bent geworden en wens je veel succes.groetjes dec moed gea.
 
Hoi Jane,
ook ik heb "vervelende" ervaringen
meegemaakt.(in mijn jeugd) ik begrijp heel goed waar je het over hebt.heb geen ervaring net KI,maar het sperma van mijn vriend wordt momenteel onderzocht,dus we zullen zien. Wat betreft de eendebek;ondanks dat het geen "fijn"voorwerp is,heeft het bij mij nooit pijn gedaan.een uitstrijkje vond ik weinig voorstellen. Ik hoor graag van je hoe je de KI hebt ervaren.
Succes meid! Hopelijk ben je snel zwanger van een klein wonder!
gr. petra uit h
 
Hoi Jane,
wij hadden hetzelfde probleem als jullie. Ook het zaad van mijn man was onvoldoende. En ik heb ook een kijkoperatie moeten ondergaan, wat in mijn geval reuze meeviel. Deze uitslag was in orde, zodat wij ook begonnen zijn met KI. Ze houden de groei van je eitje d.m.v. een inwendige-vaginale echo in de gaten. En op het moment dat je eitje groot genoeg is krijg je een injectie die ervoor zorgt dat ze het moment kunnen bepalen waarop je eitje ook daadwerkelijk gaat springen. Na deze injectie moet je na ongeveer 2 dagen terugkomen, dat is de tijd dat je eitje op het punt staat te springen, en dan wordt het zaad van je partner er met een heel dun rietje ingespoten. Hierbij gebruiken ze een eendenbek. Ik vond het helemaal niet vervelend en van het inspuiten merk je ook helemaal niets. De gyn. kan je daarin ook geruststellen als je aangeeft daar angst voor te hebben.
Pas verderop in het traject, wanneer deze pogingen onverhoopt niet zouden lukken, ga je aan de gang met hormoonpreparaten. Deze zorgen ervoor dat er i.p.v. 1 wel 2 of 3 eitjes vrijkomen. Dit heet IUI en de procedure is verder hetzelfde als met KI.
Ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt en dat het bij jullie snel mag lukken! Veel succes, Sandra
ps. Ik ben nu 15w en 2d zwanger van een tweeling na mijn eerste IVF behandeling. Bij ons had KI en IUI veel minder zin, omdat de kwaliteit en hoeveelheid zaad van mijn partner vele malen slechter was dan bij jullie het geval is.
 
Hoi Jane,
Ik heb geen ervaring met KI maar heb regelmatig inwendige onderzoeken moeten ondergaan. De eerste keer was ik zo onzettend bang dat m'n billen bijna los trilde van m'n lijf. De eerst paar keer vond ik het ook echt geen pretje en eerlijk gezegd best pijnlijk. Totdat ik door iemand onderzocht werd die me heel erg op m'n gemak wist te stellen. Ik wist me goed te ontspannen en ze maakte de eendebek een beetje warm. De kou van zo'n eendebek is vaak al een verveld gevoel dus vraag gerust of ze hem een beetje warmer kunnen maken. Voor hun een kleine moeite en voor jou een stukkie prettiger. Ik hoop niet dat je bent geschrokken van mijn ervaring want ik hoop je zo toch een tip mee te geven en probeer ook wat te ontspannen al is dat erg moeilijk.
Heel veel succes!!!!

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan