Kunstvoeding combineren

<p>Hallo,</p><p style="text-align: center;">Mijn dochter is 12 weken en geef borstvoeding. Binnenkort gaat familie op haar passen, ik geef afgekolfde melk mee, maar stel dat dit niet genoeg is wil ik graag kunstvoeding aanschaffen.</p><p>Iemand ervaring en welke voeding heeft jullie voorkeur? Gaan jullie voor Nutrilon of eigen merk zoals Jumbo, Kruidvat, Etos etc...?</p><p> </p>

Ten eerste is alle poedermelk in NL gewoon goed. Ik zou dus vooral kijken naar wat je belangrijk vind. De prijs, verkrijgbaarheid, biologisch etc.
Wij hebben bewust gekozen voor de hipp combiotic. Dit omdat het biologisch is en geen suiker aan toe is gevoegd.

Hoi
Wij geven nutrilon omdat het bij de oudste goed beviel en toen was er niet veel keus in verschillende merken fles voeding (16 jaar geleden) en als je het niet veel gaat gebruiken heb je ook zakjes voor 1 fles of kant en klaar hoef je niet een hele pot (28 flessen) te halen die je maar 4 weken kunt bewaren 

Is dit eenmalig, of laat je je familie bijvoorbeeld wekelijks oppassen? Als het maar 1 keer is, zou ik proberen wat extra afgekolfde melk mee te geven, voor het geval dat. Om voor 1 keer een pot kunstvoeding aan te schaffen, is flinke verspilling, en daarnaast voor de darmpjes van je kind ook niet optimaal. Als dit wel regematig gaat gebeuren, en je niet gemakkelijk extra afkolft, kun je inderdaad wel met kunstvoeding aan de slag als back-up.
Ik heb geen ervaring met kunstvoeding, maar heb wel begrepen dat het qua samenstelling eigenlijk allemaal ongeveer gelijk is. De eisen die in Nederland gesteld worden aan kunstvoeding zijn zo hoog, dat je eigenlijk niks slechts kunt kopen. Je hebt natuurlijk wel verschillende types (tegen krampjes, voor hongerige baby's, etc.) maar daarvan weet je denk ik pas wat bij jouw baby past, als je het gaat proberen.

Hoi,
Heb je haar al eens kv gegeven? Toen ik overstapte van bv naar kv was dat, zachtuitgedrukt een grote ramp. Ze wilde de voeding dus echt niet.. Wil je natuurlijk niet 'bang' maken maar zo kun je hier eventueel rekening mee houden.
Wat Carpincho zegt, dit is maar net wat je er aan wilt uitgeven.
Wij hebben gekozen voor Nutrilon omdat het al zo lang bestaat en er blijvende onderzoeken zijn. Dit is bij AH, Kruidvat of Etos merk niet zo. Maar toch zijn die ook gewoon goed hoor.
Zou kijken naar je eigen budget want het vliegt er wel doorheen haha.

Ik gaf gewoon extra bv mee. Bijv een ingevroren zakje, kan dan ook lekker daar in de vriezer blijven voor geval dat. Toen ik ging afbouwen kreeg ze eerst hipp, en toen ik na 6.5 mnd opvolgmelk ging geven werd t kruidvat, vooral vanwege de kosten. Ze heeft het nooit geweigerd gelukkig. Alle poeder in NL is goed, dus idd even kijken wat je wil. Je kan ook ingredienten vergelijken op babyvoedingchecker.nl

Ik moest gaan combineren doordat mijn borstvoeding terug liep door ziekte. Heb dat toen met nutrilon gedaan (dat was t enige wat ze in t ziekenhuis hadden) en dat ging goed. Het verschilt ook per kind hoe ze hierop reageren. Sommige maakt t niks uit wat je geeft en andere moeten de darmen echt wennen aan kunstvoeding omdat borstvoeding lichter verteerbaar is. U. Maar als ik jou was zou ik gewoon lekker vooruit gaan kolven en een goede voorraad gaan opbouwen in de vriezer. Indien dat mogelijk is natuurlijk 

Terug
Bovenaan