Kunstvoeding geven om te kunnen kolven?

<p>Zijn er hier die op momenten kunstvoeding geven om dan te kunnen kolven en zo een voorraadje eigen melk te kunnen opslaan? Mijn baby drinkt altijd veel en daarnaast ook nog erbij kolven lijkt me zo ingewikkeld (en ook tijdrovend). Zou niet goed weten hoe dat te doen zonder de productie op te jagen of mn baby met 'lege' borsten op te zadelen. Soms wil hij al snel weer drinken, dus vind het allemaal lastig te organiseren. Mm baby is nu een maand oud. Ik heb nu nog nooit gekolfd, apparaat binnenkort uitproberen... </p>
 
Heb beste kun je iets na de ochtendvoeding kolven. Dan zijn je borsten het volst. Je zult dan geen hele voedingen in 1x kolven maar als je dat elke dag of om de dag doet kun je zo een voorraadje opbouwen. Je voorraad hoeft overigens niet zo heel groot te zijn want op het moment dat je weer gaat werken kolf je op het werk de hoeveelheid voor je volgende werkdag. 
 
Je kan ook steeds nog 5 minuten na kolven als je kindje heeft gedronken. In principe hebben je borsten ook na een uur weer voldoende melk opgebouwd, dus kan je het ‘s ochtends ook tussen twee voedingen kolven. 
Of je kan (als je één borst voed) de ander tijdens het voeden kolven. 
 
Precies wat Kimvanalphen zegt. Na de ochtendvoeding nog 30 à 40 cc kolven. Dan heb je na een paar dagen een voeding zonder je productie onnodig te stimuleren
 
Wat hierboven al gezegd wordt is kolven na de ochtendvoeding. In het begin komt er misschien niet zoveel uit omdat je borsten ook moeten wennen aan het kolven. Maar uiteindelijk zul je toch wel er nog wat uit krijgen. Je kunt alles invriezen en als je het later nodig hebt ontdooien en evt bij elkaar voegen. Zou niet teveel voorraad aanleggen, want dat ga je waarschijnlijk niet allemaal gebruiken als je ook op je werk gaat kolven. 
 
Ja hoor hier wel eens gedaan! Dan had ik direct 1 a 2 voedingen als voorraad. Niet elke dag natuurlijk maar 1 a 2 x in de week was wel fijn :)
 
Bovenstaande is mogelijk na bv nog na kolven. Ik heb dat zelf ook gedaan. Maar vond het ook een fijn idee om te weten en uit te proberen of ze kunstvoeding accepteerde. Wilde 'voorkomen' dat ze de fles weigerde of kv weigerde. Heb niet vaak kv gegeven maar wel fijn om te weten. 
 
Bovenstaande is mogelijk na bv nog na kolven. Ik heb dat zelf ook gedaan. Maar vond het ook een fijn idee om te weten en uit te proberen of ze kunstvoeding accepteerde. Wilde 'voorkomen' dat ze de fles weigerde of kv weigerde. Heb niet vaak kv gegeven maar wel fijn om te weten. 
 
Terug
Bovenaan