Kunstvoeding koemelkallergie

Beste leden,

Ons zoontje krijgt al tijdje neocate en alle klachten zijn weg behalve krampen. Voor obstipatie gebruiken we forlax junior en probiotica en dat helpt heel goed. Helaas kramp blijft vooral in de nacht. Overdag een vrolijk kind met af en toe kramp maar s' nachts is het het ergst. Slapen gaat heel slecht en ik weet dat het daar aan ligt omdat als hij geen last heeft(heel af en toe)slaapt hij de nacht door.
We hebben de ziekenhuis gebeld maar de dietiste zei dat we eingelijk zelf een beetje op zoek moeten voor een ander voeding...zoals Alfamino, Novarice...op Nutramigen LGG heeft hij niet goed gereageerd en Pepti ook pas met Neocate gingen bijna alles klachten weg behalve dat pijnlijke kramp... ik begrijp het niet waarom wij zelf moeten dat zoeken en we krijgen geen advies uit het ziekenhuis maar goed maakt niet uit,als het alleen maar beter wordt...
Wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand Neocate gebruiken en dan op iets anders gestapt of gecombineerd en hoe ging dat?

Ik ben erg dankbaar voor het lezen en meedenken

Groetjes,Aleksandra
 
Is het een optie ernaast gewoon krampjes spul te gebruiken? 
Extra hulp met scheetjes in boertjes laten kan overigens ook los van voeding. Helpt ook tegen krampjes. Even googlen. Buik massage, bepaalde houdingen.
 
Je zou nog kunnen kijken of een osteopaat kan helpen. Bij onze dochter zat het heiligbeen erg vast en dat hielp niet mee bij de krampjes. Nu dagelijks oefeningen aan het doen om het los te krijgen en de krampjes lijken al een stuk minder.
 
Hi, onze dochter is bijna 4 maanden en krijgt al 3,5 maand Neocate in combinatie met forlax. Ik merk dat de kramp afneemt als ik minder forlax geef, dat lijkt de boosdoener. Dus we proberen nu om de 2 dagen of soms om de 3 dagen te geven en niet elke dag. Dat lijkt te helpen. Verder komt de kramp ongeveer 12 uur na het toedienen van forlax. Wij gaven het eerst om 16.00, maar dan zit je dus rond 4.00 snachts met kramp. Nu geven we het rond 7.00/8.00 en dan heeft ze rond 19.00/20.00 even kramp/moet ze poepen.
 
Terug
Bovenaan