Kunstvoeding

<p>Hoi,</p><p>Op het moment geef ik borstvoeding aan mijn dochtertje. Aangezien ik dit best intensief vind met nog een kindje van 2 jaar overweeg ik de voedingen te gaan combineren met kunstvoeding.</p><p>Nu ben ik even nieuwsgierig wat jullie voor merk gebruiken. Er is zoveel keuze en vooral zoveel prijsverschil. Benieuwd naar jullie mening/ervaring.</p><p>Lieve groet! </p>
 
Wat betreft nummer 1 zit er weinig verschil in, aangezien hier onwijs strenge eisen aan zitten. Wij hadden  wel Nutrilon, omdat we Forte gaven, voor hongerige baby's.
Wat wel belangrijk is, is dat je gewoon nummer 1 geeft totdat je ermee stopt. De opvolgmelk is alleen maar commercieel, met veel onnodige toevoegingen, zoals suiker (!). Dit hoeft namelijk niet aan de strenge eisen te voldoen.
Zowel de WHO als Unicef hebben in rapporten de opvolgmelk zelfs bestempeld als ongeschikte vervanging van borstvoeding. Wij hebben dus gewoon volledige zuigelingenvoeding 1 gegeven tot hij 1 jaar was, daarna overgestapt op koemelk
 
Ten eerste: alle babyvoeding is goed, óók de goedkope! Babyvoeding moet aan enorm hoge eisen voldoen, en kies je voor Nutrilon, dan is dat vooral voor de naam en de gedachte: ' het duurste is het beste voor mn kind'.

Zelf vind ik Nutrilon bizar duur. Je doet 6-8 dagen met een pak. Ik heb altijd Hero gegeven, datis het 2e A-merk, maar al een heel stuk goedkoper dan Nutrilon.
Ik heb ook een poosje AH huismerk geprobeerd, maar daar kreeg mn dochter uitslag van. Dus toch maar weer overgestapt naar Hero toen. Het voordeel van Hero vond ik dat je het echt in elke supermarkt en drogist kan kopen. Kruidvat zit hier niet in de buurt, dus vond ik niet handig. Anders had ik voor Kruidvat voeding gekozen.

Want over Kruidvat en Hipp (AH, maar ook niet goedkoop) hoor ik ook altijd goede verhalen.

Ik werk op een kinderdagverblijf en kinderen krijgen allerlei soorten flesvoeding, maar ik merk geen verschil. Ieder kind wordt groot en groeit goed, óók op Kruidvat of Jumbo huismerk voeding.

Maak dus vooral de keuze met je portemonnee zou ik zeggen ;)
 
En idd, nummer 1 kun je prima blijven geven! Daar worden ze gewoon prima groot op.
Zelf gaf ik vanaf 6 maanden wel nummer 2, tot 15 maanden (vanaf toen waren ze volledig van de flesvoeding af)

Maar nummer 3,4,5 etc is sowieso dikke onzin. Daar ben ik nooit aan begonnen en mijn dochters hebben niks gemist hoor! ;)
 
Ik heb eerst HIPP geprobeerd, en dat was gebaseerd op mijn zoektocht naar een opvolgmelk 2 met zo min mogelijk troep toegevoegd. Maar omdat mijn zoontje daar niet goed op reageerde naast de bv destijds heb ik, voor ik de stap naar dieetvoeding zou maken, Pure Goat gebruikt (wat nieuwer merk te koop bij Etos ) omdat ik van mensen hoorde dat soms een variant obv geitenmelk beter gaat dan op koemelkbasis. En voor ons klopte dat dus zijn daarbij gebleven. Ik ben er tevreden over, een bewust merk en ze adviseren niet te vaak te wisselen van merk. Enig nadeel is dat het echt heel prijzig is! Maar omdat mijn zoontje nu niet zoveel melk meer krijgt op de dag is het behapbaar.
 
Ik ben na 4 weken bv gestart met nutrilon, gewoon omdat dat goed voelde, bekend etc. Zijn na 2,5 maand overgestapt op Kruitvat eigen merk. Gaat super, en scheelt in kosten de helft! Heb ooit gelezen dat nutrilon en kruitvat een rechtzaak hebben gehad omdat kruitvat teveel op nutrilon leek qua samenstelling. Enige is nutrilon doet meer onderzoek, heeft een bekende naam, en een makkelijkere verpakking. 
 
Wij hadden ook als ‘nieuwe’ ouders zoiets van: nutrilon zal t beste zijn. Bleek achteraf te zuur, spuugde vaak enz. en daarom na veel onderzoek en tips begonnen met kruidvat merk. Ideaal! Gebruikt tot de fles niet meer nodig was en gaan we bij nummer 2 straks ook weer gebruiken! Voelde ook veel soepeler/ lichter met scheppen. Weet niet of dat een goede eigenschap is hihi maar t voelde dus in alles beter. Inderdaad zoals hierboven gezegd, is het bijna een kopie van nutrilon alleen veel minder zuren erin. Succes ?
 
Terug
Bovenaan