kunstvoeding

Hallo allemaal,
ik heb 4,5 maand borstvoeding gegeven en ik ben nu aan het afbouwen. Ik geef 1 keer per dag Nutrilon 1. Dat gaat hartstikke goed. De creche wil het liefst dat ik de melk kant en klaar aflever, zodat ze het alleen maar hoeven op te warmen. Kan en mag dat met Nutrilon 1, als ik de verpakking lees, zou ik denken van niet. Weten jullie hoe dat zit en hoe doen jullie dat?
Arieke.
 
Hallo,
Wij doen de poeder (aantal schepjes) in zo'n voedingtoren (elk bakje 6 schepjes). Het kdv moet dan zelf water in de fles doen. Poeder erbij en klaar is de voeding. Werkt ook snel hoor.
Groetjes
 
Bovenstaand is inderdaad het makkelijkst. Anders zou je eerst het water moeten koken, dan de voeding erin moeten doen en dan zorgen dat de voeding koel blijft, dus in de koelkast bewaren, dat kan ook.
 
Bij Eva op het kdv hebben ze voeding, we hoeven dus niets mee te nemen.
Fruithapjes worden ook vers gemaakt. Alleen evt groentehapjes dienen we zelf mee te nemen.
 
Hoi,

Je kan de voeding van te voren klaarmaken en die is dan in de koelkast 24 uur houdbaar, ik maak voor mijn dochter ook altijd voor een hele dag al de voeding klaar, als je het maar in een afgesloten kan in de koelkast bewaart.
 
Ik heb hier toendertijd over gebeld met Nutricia en zij gaven aan dat je de voeding absoluut niet zo lang mag bewaren (ivm bacteriegroei). Een poedertoren is inderdaad makkelijk. Desnoods kun je pakjes kant en klare nutrilon 1 kopen.
Kijk anders ook op nutricia.nl
 
In een foldertje over flesvoeding heb ik gelezen dat je het langer (er stond niet bij hoe lang) kunt bewaren in de koelkast. Je moet het dan wel aanmaken met water dat gekookt heeft.
 
Terug
Bovenaan