Kusjes geven

Even geen hulpvraag, maar een vraag uit interesse.

Geven jullie dreumesjes tegenwoordig ook 'kusjes'. Als ik vraag aan ons zoontje van 14 maanden: mama kus? Dan komt die met open mond naar mij toe, en geeft echt een kusje (met zijn mond open dan wel haha).

Ik vind dit zo lief. Soms komt hij ook uit zichzelf een kusje brengen. Smelt hiero
 
Ja en ze kan ook echt jaloers zijn, als ik mijn vriend een knuffel geef of andersom. Ze wringt zich er dan helemaal tussen. Zo leuk en lief. Een knuffel met z’n drietjes vindt ze helemaal het einde. Ik krijg al langere tijd kusjes als ik ze vraag, maar nu ook spontaan. Mijn vriend krijgt wat minder kusjes, maar hij maakt er dan ook altijd een stoeipartij van, waardoor ze helemaal dubbel ligt. De rest van de wereld krijgt kushandjes van haar. Mijn eigen moeder heeft haar dit geleerd zodat ze later zelf kan kiezen of ze opa en oma een echte kus geeft. Die kushandjes zijn ook wel echt schattig. Het hele corona verhaal speelt hier ook wel in mee. Mijn schoonmoeder vraagt wel eens om een kus en dat vind ik zelf wat minder, aangezien onze dochter kusjes op de mond geeft. Maja zolang ze er zelf geen moeite mee heeft, laat ik het erbij.
 
Ja hoor! Als ik onze dochter van de opvang haal bijvoorbeeld dan trekt ze mijn mondkapje omlaag, geeft een kus en dan het mondkapje weer terug. Ook als ze ondeugend is komt ze kusjes geven of tijdens het voorlezen of zingen (misschien zodat ik stop met zingen haha!)
 
Ja superlief. Ze is nu 13 mnd en kan sinds 2 maanden ofzo met mond wijd open een kus uitdelen. Zij doet het nog niet op verzoek. Maar wel gewoon zomaar. 
Van de week ook aan oma en die had niet door wat er gebeurde en draaide steeds haar hoofd weg van dat gapende kwijlende gat haha! Nee mam, dat is een kusje! 
Vaak komt ze dan glunderend op je af en krijg je een knuffel en een kus. Gewoon blij om even je aandacht te hebben denk ik.
 
Hihi zo lief die kleintjes als ze een kusje geven dan he.

En dat van die handkus is wel een goede. Ga ik proberen m hier ook te leren! Nu gaan alle kusjes die hij geeft meteen naar de mond, dus ja.
 
Haha, zo ver is die van ons nog niet (15 maanden), wij moeten het voorlopig doen met een lief bedoelde kopstoot. Hopelijk komt het bij hem ook een keer binnen dat een kus toch prettiger is.
 
Terug
Bovenaan