kusjes geven

Hoi!

Ik vraag me zomaar af hoe dit bij jullie gaat... Mijn man is een echte zoener hihi en ik ben meer een zoener als het erbij hoort vanuit een traditie als er bijvoorbeeld iemand jarig is enzo. Nu had mijn man de gewoonte om steeds al we iemand tegenkwamen te zeggen "geef maar een kusje". Het klinkt misschien stom maar ik irriteerde me daar best aan! We hebben toen de afspraak gemaakt dat ze alleen familie een kusje geeft (als ze zelf wil natuurlijk). Wel natuurlijk als we bij vrienden op een verjaardag komen. Maar ik bedoel meer als je bijvoorbeeld gaat wandelen of winkelen en je komt een bekende tegen.

Beetje gek onderwerp misschien maar ik vraag het me af!
DOEI!!

Als ik ga winkelen of wandelen met Jesse in het dorp ga ik niemand zoenen, ik blijf bezig.
Maar als ik op visite ga, naar vrienden of familie dan dus wel.
Bij familie hoeft Jesse alleen een kusje te geven en dan alleen maar bij mijn broers en zus en moeder en schoonouders. Ik wil ook dat hij dat op de wang doet.

Gr Linda

Ik laat het eigenlijk een beetje zelf aan Benthe. Zij geeft heel duidelijk aan als ze iemand geen kus wil geven en dan doet ze dat ook niet en hoeft t ook niet. Verder hoeft ze van mij ook niet per se iedereen te kussen, maar zij is zelf wel van het kussen, met name bij mensen waar zij zich prettig bij voelt.

Groetjes Martine

hoi hoi,
hier laten we het kussen een beetje afhangen van wat Sarah zelf wil. Ze hoeft van mij overigens alleen familie en goede vrienden een kus te geven bij gelegenheid zeg maar of als bedankje als ze een cadeau heeft gekrgen. Bij afscheid nemen vragen we dan bijvoorbeeld wel aan haar of ze een kusje wil geven, maar als ze dat niet wil zeggen we dat dat ook goed is en dat ze ook mag zwaaien of een handkusje mag gooien. Dat doet ze dan wel altijd. Ik vind niet dat het een verplichting moet zijn voor haar en eigenlijk vind ik het wel prettig dat ze alleen de mensen kust die ze goed kent en waar ze zich vertrouwd bij voelt :)

groetjes Tamar

Rik doet wat dat betreft wat ie wil, maar als ik iemand zie waarbij ik het niet wil dan zeg ik van tevoren al geef maar een handje rik en dan doet ie dat haha. Ze zijn nu nog lekker te manipuleren hihi!

Liefs Saskia

Jennifer geeft alleen kusjes als we bij iemand op bezoek zijn en we gaan weer weg. Of als ze natuurlijk bij ons op visite zijn. Jennifer is dol op kusjes geven, dus no problemo..

liefs Ilone

Terug
Bovenaan