kusjes op de mond of niet?

Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd wat jullie doen.
Ik vind het zelf niet prettig dat mijn zoontje van bijna 2 me op de mond zoent. Ik vind dat nogal intiem. Hij mag me heus in mijn blootje zien en we douchen ook geregeld samen. Maar op de mond zoenen vind ik niet prettig. Dat is een plekje voor zijn papa, haha.
En op de billen slaan?

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

groejtes
greet
 
Hoi,

Hier gewoon een kusje op de mond hoor. Mits ze het zelf wilt dan.
Ik zoen mijn ouders/broer/familie ook op de mond, ik vind dat niet raar (zal wel door de opvoeding komen)
Ik vind dat niet iets persé voor mijn man, daar hebben we een andere zoen voor
En met slaan op de billen wat bdoel je precies ermee?? als straf?? of als liefkozend tikje om het maar zo te zeggen?? dus bijvoorbeeld als je gebukt staat??

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Ik denk dat het idd aan de opvoeding ligt. Als jij hebt mee gekregen dat het kussen op de mond als intiem wordt gezien, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet prettig vindt.
Ik heb er ook geen problemen mee.
Bedenk wel, dat als je dit niet toelaat, je je kind ook mee zal geven dat het niet normaal is. Als je dat wilt, is het prima natuurlijk.
En een speels tikje op mijn billen vind ik ook geen probleem, maar misschien moet je even uitleggen wat je er precies mee bedoelt.
Sil
 
Mijn man geeft me geregeld een vriendelijk klopje op mijn billen, zowel met kleren aan als zonder, na het douchen bijvoorbeeld. Mijn zoontje ziet dat natuurlijk en dat vind ik ook helemaal niet erg. Juist goed: Hij moet ook leren dat er zoiets bestaat als genegenheid en liefde tussen ouders. Maar hij doet het ook na, zoals peuters alles nadoen en dat vind ik dan wat minder prettig. Ik kan niet eens goed benoemen waarom; hij doet er niks kwaads mee en doet alleen maar na wat wij ook doen.

greet
 
Hoi,

Ook daar heb ik niets tegen, mijn uk doet dat (nog) niet....
Maar mijn neefje en nichtje wel, en af en toe is dat best grappig.

Het zijn nu eenmaal aapjes  en ik denk ook dat dat voor de latere ontwikkeling belangrijk is.. maar da's mijn mening natuurlijk.

Ik ben best vrij opgevoed, als ik het zo mag stellen.. en ben mijn ouders daarvoor heel dankbaar. Mijn man dus niet, en heeft van de loop de jaren wel het eea losgelaten.

Hier is er wél een grens, wat lichaamlijk aanraken betreft bij een ander.
Een liefdevol petsje op de kont is de laatste in rij. Maar dan ook beperkt door de personen die het doen.
Vrienden/kennissen hoeven dát dus niet te proberen... dan hebben ze een hengst terug, maar mijn vader,broer,moeder,schoonzus,hun kinderen, mijn man, en mijn kind
doen /mogen dat dus wel.

Dit klinkt voor een buitenstaander mss raar, maar ik ben heel hecht met mijn familie, en beschouw het ook als het complete gezin/familie.
Groetjes Debby mv B'Elanna
 
ik zoen mijn kindertjes overal dus ook op de mond. zolang je zelf geen sexuele gevoelens er bij hebt is het iets heel normaals in mijn ogen.
mijn jongste vind het de laatste tijd er leuk dat als hij zijn tong uit steekt en ik ook en dat hij dan met zijn tong mijn tong raakt en ligt hij helemaal in een deuk (18mnd). tja het zijn mijn kinderen mijn eigen vlees en bloed.
zoals ik met mijn man omga ga ik niet met mijn kinderen om, want dat is natuurlijk een heel ander gevoel en met kinderen zijn er wel degelijk grenzen maar dat is voor mij niet zoenen op de mond.

 
Hoi hoi,
Mijn man en ik geven onze dochter van bijna 3 ook al zo lang we ons kunnen herinneren een kus op haar mond. Ze tuut ook zelf haar lippen en drukt m op onze mond. Dus dat zit er bij haar ook gewoon in. Ik vind het niet nodig dat andere mensen haar een kus op haar mond geven. Ja echt hele goeie vrienden die ze goed kent en ze wil het zelf en familie. Maar alleen als ze het zelf doet. Ik vind dat echt onschuldig. Mijn ouders daarentegen hebben het nooit gedaan. M'n zussen en ik geven elkaar ook gewoon 3 kussen op de wang als we elkaar zien. Maar vriendinnen geef ik wel een kus op de mond. Tja.. gewoon wat je wil dus. Als je het zelf niet fijn vindt, dan moet je het gewoon niet doen. Mijn moeder en ik zijn superclose ondanks de 'gewone' kus op de wang in plaats van op de mond. Dus ik denk, wat je ook kiest, dat het prima is als je je daar goed bij voelt.
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan