kusjes

hallo allemaal
ik heb mischien een wat vreemde vraag, ik vindt mijn dochter nogal zoenerig naar ons toe vindt ik het niet erg en familie ook niet.
Maar als er iemand weggaat of alleen al dag zegt moet er worden gezoend tot de postbode aan toe, wild vreemde in de supermarkt die dag zegt noem maar op.
Erg lief hoor maar hoe moet ik hier mee omgaan? is het gewoon een fase die over gaat waaien? Ze moet nog twee worden we proberen haar hand kusjes te leren geven alleen haar hand gebaar is niet duidelijk genoeg denk ik want praktisch iedereen is zo gek om haar toch die kus te geven.
Onder tussen wordt ook de tv gids gezoend ( de personen ) iedreeen vindt het lief en grappig. Maar voor hoelang nog?
Wie weet hier raad mee?
Groetjes sjors31
 
Hallo Sjors,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Mijn zoon had hetzelfde probleem dat hij iedereen wou kussen. Ik vind dat inderdaad niet nodig dat hij de mevrouw van de collecte aan de deur een kus wil geven als ze gaat. Hij was dan zwaar teleurgesteld en zette het op een huilen.Ook als we in een winkel waren dan vloog hij achter de kassa om de mevrouw of meneer een dikke afscheidszoen te geven. Nu is hij 3 en is het over ( gelukkig ).
Ik vertelde hem dat hij niet iedereen hoefde te kussen...dat mag wel bij mama en familie maar niet bij andere mensen. Bij andere mensen gingen we uitgebreid staan zwaaien en ging hij leren tot ziens te zeggen. Dat was voor hem wel een goede oplossing want dat zoenen bij vreemden is nu toch echt over . Wel een lekker idee he dat het over gaat.
Wens je succes met je dochter hoop voor je dat ze uitzwaaien net zo leuk vind als zoenen.

Groetjes, Almata
 
Bedankt voor je zeer bruikbare tip

we hebben iedereen gevraagd die ze weleens ziet om te zwaaien en dag te zeggen of zo iets en het werkt eerst was ze er heel verbaasd over maar daarna vondt ze het prachtig en de erge zoenerij is eraf.

Ze vondt het zo leuk dat papa niet meer als 1 zoen krijgt sávonds voor we naar boven gaan (iplv 7 a 8 ) dan gaat ze bij de trap zwaaien en is het moggen ( tot morgen )

Ook bij mij zijn de hoeveelheid kusjes terug gedraaid maar moet er nog wel voor dat ze in bed stapt gekroeld worden d'r knuffel krijgt een kus en zij nog een en dan begint ze al met zwaaien en weer moggen ( voelt een beetje als hoepel nu maar op ) maar dat is denk ik meer het moeder gevoel.
de postbode en vreemde worden niet meer gezoend en de familie en wij gelukkig nog wel, maar daarin maakt ze nu wel wat meer onderscheid begin ik te merken, de gene die ze vaak ziet en minder vaak en dat is ook wel grappig om mee te maken.
nogmaals bedankt
groetjes martine
 
Terug
Bovenaan