Kussen in bed????

Hey allemaal,

Heb even een vraagje (dit onderwerp heeft er pas al op gestaan maar kan het niet vinden)
Wat hebben jullie in bed liggen? een dekentje of dekbedje? Met of zonder kussen? En heb je dan speciale kussentjes? Hoe oud moeten ze daar voor zijn?

Sam (net 2 jaar) slaapt nog in haar ledikantje en dat gaat goed maar ze gebruikt haar knuffel muis nu als kussentje. Ze vouwt hem helemaal op en gaat er dan met haar hoofdje op liggen of ze trekt d'r dekentje helemaal los om die vervolens helemaal op te frommelen en daar op te gaan liggen.

Groetjes Patries

Hoi Patries,

Feline slaapt al een tijdje in een groot bed, met kussen en met dekbed. Wel is het een dun kussen, niet speciaal gekocht, die had ik gewoon liggen.

groetjes Mariska

Hoi hoi,

Dylano slaapt ook al vanaf zijn 1,5jr in een groot bed. Hij slaapt onder een dekbed, en gebruikt zijn beer als kussen. We willen op korte termijn toch wel een kussen aan hem geven. Ligt een stuk beter dan een beer denk ik.

Liefs Deb.

Hoihoi,

Ik geloof, pin me er niet op vast hoor ben nogal vergeetachtig, dat de vorige keer dat dit topic werd geplaatst dat iemand er een artikel bij had gezocht waarin geadviseerd werd om het niet te doen voor kleine kids.

Maar......Ilona krijgt in december een groot bed en dan krijgt ze ook gewoon een kussen erbij hoor. Patrick heeft sinds dat ie 1,5 is in een juniorbedje geslapen en krijgt in december ook een echt groot bed, dan krijgt hij ook een kussen (hij is dan 4).

Hey Miranda,

Ikke was die iemand:
Ik heb het nog wel gevonden volgens mij op pagina 6 of 7:

Hey Linda, info verslaafd als ik ben, kwam ik dit tegen op ouders.nl:

Wanneer een kussen?
Wanneer moet je beginnen met een kussen? Om te beginnen: niets moet. Een kussen is gewoon een lekker ding, waar je lekker mee kunt slapen, maar nodig is hij niet. In feite heeft niemand een kussen nodig, aldus onze kinderartsen.

Voor kleine kinderen kunnen kussens gevaarlijk zijn, omdat ze erin kunnen stikken. Dit geldt vooral voor zeer kleine kinderen die zich nog niet kunnen omdraaien of hun hoofd nog niet goed kunnen oprichten. Als zulke kinderen met hun gezicht in het kussen liggen, kunnen ze in ademnood komen.

Dus: gebruik geen kussen zolang het kind er niet om vraagt en als het nog zeer jong is.

De grens voor het veilig gebruik van een kussen is moeilijk aan te geven. Je kunt de grens daarom hoger stellen dan misschien echt nodig is. Vanaf 3 jaar lijkt een veilige leeftijd. Maar nogmaals: als het kind er niet om vraagt, kun je beter geen slapende honden wakker maken...

Groetjes Sas

Dus....
Ik dacht ik kopieer het nog maar weer eventjes hihi!

Groetjes Sas

ik heb sinds vorige week een dun kussentje in puck d'r bedje gelegd. maar dan wel onder haar hoeslaken en molton. zo heeft ze wel een zacht hoofdsteuntje maar hoef ik me geen zorgen te maken of ze stikt...

groetjes!
debby

Hai,

Hier geen kussen, omdat ik idd gelezen heb dat het niet verstandig is, dan doe ik het ook niet.
Jesse heeft nog een deken in bed, daar heb ik een dekbedhoes omheen.
Ik heb donderdag bij ikea een dekbed gekocht voor in het ledikant, Het dekbedje doe ik in bed als het wat kouder wordt.

Gr Linda

Terug
Bovenaan