Kussen

Ik vraag me af, wanneer een kind een kussen in bed krijgt.
Jesse heeft er geen, ik vind het ook nog niet nodig, maar hij heeft een grote slaapknuffel en die gebruikt hij dus als kussen.
Hebben jullie hier ervaring mee.

Gr Linda

Sam heet ook no geen kussen, maar als wij gaan slapen heeft ze haar deken helemaal los gemaakt en op een hoopje gelegd. daar ligt ze dan met haar hoofdje op. Heel schattig. Hier dus ook nog geen echt kussen.

Groetjes Patris

Hey Linda, info verslaafd als ik ben, kwam ik dit tegen op ouders.nl:

Wanneer een kussen?
Wanneer moet je beginnen met een kussen? Om te beginnen: niets moet. Een kussen is gewoon een lekker ding, waar je lekker mee kunt slapen, maar nodig is hij niet. In feite heeft niemand een kussen nodig, aldus onze kinderartsen.

Voor kleine kinderen kunnen kussens gevaarlijk zijn, omdat ze erin kunnen stikken. Dit geldt vooral voor zeer kleine kinderen die zich nog niet kunnen omdraaien of hun hoofd nog niet goed kunnen oprichten. Als zulke kinderen met hun gezicht in het kussen liggen, kunnen ze in ademnood komen.

Dus: gebruik geen kussen zolang het kind er niet om vraagt en als het nog zeer jong is.

De grens voor het veilig gebruik van een kussen is moeilijk aan te geven. Je kunt de grens daarom hoger stellen dan misschien echt nodig is. Vanaf 3 jaar lijkt een veilige leeftijd. Maar nogmaals: als het kind er niet om vraagt, kun je beter geen slapende honden wakker maken...

Groetjes Sas

Hey Linda,

Als Jesse nog niet om een kussen vraagt zou ik het hem niet geven.
Anne-Sophie legde steeds een kussen in haar bed dus nu heeft ze zelf een heel plat kussen.
Ze laat hem gewoon liggen en doet er niks mee.
Zelf denk ik dat ze er oud genoeg voor is om er goed mee om te gaan.
En ik denk niet dat een kussen gevaarlijker is dan een dekbed.

Groetjes Marianne

Hoi Linda,

Toevaliig heb ik vroige week het CB gebeld met dezelfde vraag en zij raden een kussen onder de 4 jaar af. Hier krijgt Marissa er dus nog geen

groetjes Linda

Terug
Bovenaan