Kussentje plat achterhoofd

<p>Hoi!</p><p>Onze kleine man is nu 14 weken. Hij krijgt toch wel een flinke afplatting. Hij ligt in bed echt goed op zn achterhoofd. Nu loop ik al bij de fysio en moet ik zijn hoofd in bed draaien. Maar dit is onmogelijk. Hij draait gelijk weer terug. Of hij nou net slaapt of in zijn diepe slaap ligt. Het maakt echt niet uit.</p><p>Nu wil ik voor overdag zo'n speciaal kussentje kopen. Dit wil ik niet snachts gaan gebruiken omdat ik er dan niet altijd zicht op heb. </p><p>Maar nu heb je zoveel verschillende soorten. Welk kussentje adviseren jullie? </p>

Ik gebruikte altijd zo'n kussen dat aan de achterkant wat langer is en een klein kussentje aan de voorkant bij het buikje en dan deed ik om en om erin leggen dus ene keer op de ene zij en de andere keer op de andere. Gebruikt totdat ze uit zichzelf konden draaien. Ook overdag en ze hebben echt mooie ronde bolletjes! 

Hoi,
Met een kussentje heb ik geen ervaring.
Wel gebruikte ik een grote opgerolde hydrofiel doek en legde deze aan 1 kant langs heel de lengte van onze dochter. Zo ging ze wat meer op 1 zij liggen en de zijkant van haar hoofd.
Dit wisselde we telkens af met de andere kant.

Kun je ook even opzoeken op internet hoe precies. Ze moeten natuurlijk nog wel recht op hun rug liggen en niet echt op de zij.

Kun je het niet aan je fysio navragen? Bij onze zoon hebben ze een afdruk gemaakt van zijn hoofd en de afplatting berekend. Het bleek om een milde afplatting te gaan. Het zag er dus erger uit dan het was. Als je fysio een kussen niet nodig vindt zou ik van zijn/haar expertise uitgaan en niks in bed leggen. Ook niet overdag. Het kan nog tot 3 jaar bijtrekken en misschien valt het wel mee :)

Hee,
Mijn zoontje had ook al heel snel een afplatting, hij had een voorkeurshouding naar rechts. Ik heb toen meteen alles uit de kast gehaald haha. We zijn bij de osteopaat geweest, die heeft zijn spiertjes los gemaakt en gaf ons oefeningen mee zodat we zijn nekspieren soepeler konden maken. Ik had via mama loes babyshop een zijligkussen gekocht waar hij overdag zijn slaapjes in deed. Daarnaast heb ik ook fysio gekregen. Wij kregen de opdracht om veel te stimuleren aan de niet voorkeurskant en veel op de zij of het liefst op de buik te laten liggen (wel overdag natuurlijk). Ook draaide ik bij alle slaapjes regelmatig zijn hoofdje (ook snachts). Dit alles zijn we met 11 weken begonnen. Door consequent te zijn en vol te houden kun je de voorkeur eruit krijgen! Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden (de 15e) en zijn hoofje is niet meer afgeplat! Met de 4,5 maand was de voorkeur weg en nu wisselt hij alle houdingen netjes af!
Succes.
Liefs, karlijn

Ons eerste en nu ook ons tweede kindje hebben we beiden vanaf het begin in een zijligkussen gelegd. Ze sliepen/slapen de eerste paar maanden bij ons op de kamer in een cosleeper dus ik heb er altijd zicht op en zodra ze sterker worden en gaan draaien gaan ze uit dat kussen. Het wordt niet geadviseerd door het cb maar ook hun geven aan dat ze nog geen kindjes met voorkeurshouding hebben gehad die in een zijligkussen hebben gelegen. Onze dochter is inmiddels een jaar, slaapt op haar eigen kamer en slaapt vaak op haar zij of buik. Onze zoon is nu 6 weken en slaapt bij ons op de kamer in de cosleeper met zijligkussen. Overdag ligt hij beneden in een Babynestje, vaak ook op zijn zij of boven in de cosleeper, ik heb dan de babyfoon aan en ga kijken als ik wat hoor. 

Ik had voor de jongste de candide petit panda.
De prenatal verkoopt deze ook.
Dit is een kussentje met een gat erin, onze kleine sliep er snachts ook mee.

Onze zoon kan niet op zijn zij liggen, vandaar dat wij dit kussentje hebben aangeschaft.

Terug
Bovenaan