Kuuroord

Hoi Meiden,

Ik zit met een vraag,
Binnenkort zouden we met ee groepje naar thermo 2000 gaan [een kuuroord]
Geen behandelingen alleen de thermaalbaden.
Ik vind het nog te vroeg om te vertellen dat ik zwanger ben.
Maar is het niet schadelijk voor het vruchtje?
Het schijnt zo te zijn dat die thermaalbaden reinigend werken.
En bubbelbaden, stoomcabines enz kan dit wel.
Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten!
Groetjes, Selda

 
Ik heb gehoord dat het niet goed is voor de baby. Vraag me niet precies waarom hoor! Maar misschien kan je het zekere voor het onzekere nemen en een andere smoes verzinnen om niet te gaan?!
 
ik weet niet hoe ver je ben, maar in de eerste 12 weken zou ik het niet doen. Vooral een stoombad schijnt slecht te zijn. Anders vraag je je huisarts tog eventjes voor alle zekerheid.
 
Ik heb gehoord dat je veel kans hebt op een vaginale infectie in een kuuroord. Lijkt me niet prettig tijdens een zwangerschap. Wel een verveldende situatie zo. Ik zou informatie opvragen bij een dokter of verloskundige, die moeten het zeker weten. Succes!
 
NIET DOEN!!!!!! ik had het (HELAAS) wel gedaan, in week 6, omdat ik nog niet wist dat ik zwanger was, maar anders had ik het NOOIT gedaan...zeg maar tegen dat groepje dan dat je ziek bent, als je nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent.
doeiiiiii gr sandy
 
Je kunt wel gewoon naar het zwembad gedeelte gaan hoor, alleen de hele warme baden en sauna's moet je mijden (is te warm voor je ukkie. Je bloedvaten gaan door de warmte meer open staan, waardoor er minder bloed en dus zuurstof naar je ukkie gaat.) Dat van die vag.infectie heb ik nog niet eerder gehoord, maar klinkt wel aanneemlijk (in elk geval voor sauna, denk dat 't voor het zwembad wel meevalt), dus misschien kun je toch beter even contact opnemen met je vk (als je nog niet bij haar op controle bent geweest: niet bang zijn om hun te bellen hoor, vinden ze heel normaal).

Als je besluit wel te gaan: have fun!!!
 
Hoi hoi,

Ik ben twee weken geleden gegaan en toen was ik 14 wkn.
Ik heb daar info opgevraagd en sauna's bubbelbaden en de zonnebank moest ik mijden.
Sauna's overhitting, bubbelbaden voor infectie en zonnebank ook overhitting en zwangerschapsmasker.
De baden en behandelingen waren heerlijk en ontspannen en dit is natuurlijk goed voor jou en voor de baby. En ja heel goed douchen als je in bad gaat en uit bad komt.
 
Terug
Bovenaan