Kvoel nattigheid!


Hi lieve meiden,

even weer een probleempje met jullie bespreken van 'onder de gordel' en helaas toch weer met een vraagteken aan het adres van de/mijn verloskundige.

Wat is de (af)scheiding tussen vaginale troep en vruchtwater? Ik verlies zoveel vocht dat ik eigenlijk continu druk in de weer ben met schoon ondergoed en inlegkruizen (een fulltime job).

Ik heb dit al menig keer aangegeven bij de verloskundige(n), maar welnee, het is gewoon afscheiding...met als argument dat vruchtwater transparant van kleur zou zijn... Ik vind het toch een beetje vreemd en wel omdat ze toch geen superbionische blik hebben en door mijn onderbroek heen kunnen kijken?!!! Een testje of een kijken is nog niet gedaan...!

Het vocht is wittig van kleur (melkachtig) en waterdun en het viel me op dat het toch wat zoetig ruikt... Na wat gespeur op het Net schrok ik toen ik las dat vruchtwater ook wittig kan zijn en dat het niet altijd kleurloos is... Ik heb het al bij drie controles aangekaart maar er wordt niets meegedaan!

Hoe is dat bij jullie en wat moet ik met dit gevoel van ...'nattigheid'! Het zit me niet lekker!

Gr,

Lolara

28 wk 6dagen

 
Je hebt speciale inlegkruisjes met een soort indicator waarop je kan zien of je vruchtwater verliest. Ik weet niet waar het te koop is, maar bij een apotheek zal je het vast wel kunnen halen. Misschien een idee voor je?

Het kan best vruchtwater zijn. Het kan namelijk zijn dat je een klein gaatje in je vliezen hebt waardoor langzaam vruchtwater sijpelt. Dit wordt overigens gewoon weer aangevuld. Dat heb ik op de zwangerschapsgym gehoord. Dat is niet erg maar wel een beetje vervelend.

Als ze jou dus bij de vk niet verder kunnen helpen en je blijft met je vraag zitten zou ik eens gaan zoeken naar die inlegkruisjes. Op internet ben ik het ook al eens tegengekomen.

Succes in ieder geval!

Liefs Shadow
 
Ik weet niet of 't vruchtwater is, maar ik heb ook een beetje hetzelfde dan jij beschrijft en ben dus al op controle geweest bij gyn in ziekenhuis hierover. Ik verlies ook ontzettend veel afscheiding al vanaf begin van zwangerschap, moet me ook zo'n 3x per dag verschonen. Voor de zekerheid heb ik ongeveer zo'n 6 weken gelden inwendig onderzoekje gehad maar 't was echt afscheiding. Ook inderdaad wat wit melkachtig dunne afscheiding en ruikt inderdaad beetje zoet.

Als je ongerust blijft zou ik echt wel aandringen hoor voor onderzoek, maar het komt dus volgens mijn Gyn echt heel regelmatig voor hoor dat je zoveel afscheiding verliest tijdens je zwangerschap.


Succes!!

Liefs Smargje
 
Bij de verloskundige kunnen ze wel voelen of je nog voldoende vruchtwater hebt. Anders wijst een echo dat wel uit. Maar geen zorgen hoor. Probeer die inlegkruisjes maar eens.
 
Ikzelf had er ook last van, zelfs zo erg dat ik bij het opstaan dacht dat mijn vliezen braken, ik was helemaal nat ook de gewone broek. Witte vloed maak je nu meer aan en het wordt wateriger en het ruikt zoet, dit alles onder invloed van de hormonen
 
Heb dit ook gehad naarmate ik verder zwanger was. Er is ook een keer een inwendig onderzoek gedaan omdat gedacht werd dat ik vruchtwater verloor. Bleek alleen maar afscheiding! En wat vond ik dat vies! Ik bleef maar leuren met maandverband. Vlgs gyn was het beter geen verband te gebruiken, maar dan kon ik me 10 keer per dag verschonen. Dus toch gebruikt. Toen de vliezen braken was het echt iets anders dan die vloed. Het rook een beetje naar zoet brood. Een heel aparte geur. Niet vies. Ik herkende het ook meteen, hoewel ik nog nooi eerder zwanger geweest was. Maar ik had er nu al zoveel over gehoord dat ik wist wat het was. Maar voorlopig zit jij er nog mee! Ik wou dat ik je kon vertellen dat het weer minder werd, maar dat kan ik niet. Sorry! Ik wens je verder een fijne zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan