Kwa groei ligt ons kindje 2 weken voor...

Met 27 weken kreeg ik ze van mijn verloskundige op de kop, dat ik teveel was aangekomen..
De eerste 20 weken waren voor mij geen pretje...
Heb alleen maar overgegeven en voelde mij lamlendig.
Gelukkig gaat het nu super...
Alleen ben ik nu in totaal 16 kg bijgekomen..
Ook vertelde mijn verloskundige dat ons kindje twee weken voor ligt kwa groei ...
Dus het wordt of een groot kindje of het kindje komt eerder???
Ik heb zelf het gevoel dat ik gewoon verder ben..
Dus maar afwachten...
Heb wel mijn uiterste best gedaan en heel erg erop gelet wat ik at en dronk..
Nu woensdag moet ik weer op controle (30w +1d)
Ben benieuwd of ik ze weer op mijn kop krijg ,want volgens mijn weegschaal ben ik weer 2 kilo bijgekomen :(
Zolang alles maar goed is met ons kindje vind ik het goed...

Zijn er meer wordende mama's die ook flink zijn bijgekomen of waar het kleintje voor ligt kwa groei?

Liefs Nanjer

Hey nanjer,

Ook hier ligt de kleine voor op schema alleen hier is het maar een weekje.
Volgens mijn berekeningen zou de kleine juist precies op de tijd/schema liggen. Maar onze VK gaat uit van 3 oktober eerste dag laatste menstruatie.
Wij zaten toen al paar dagen in Turkije voor vakantie en was ik er gelukkig al vanaf.
Maar goed als je zoveel aan komt zou je misschien ook last kunnen hebben van zwangerschaps suiker.
Niet leuk om te horen maar vraag ernaar bij je VK of ze dat kunnen testen. Of je houd veel vocht vast. Ook een optie...

Ik mag morgen weer naar de VK voor controle. Gelukkig ben ik nog maar 9 kilo aangekomen in totaal.

goh hee, dat je verloskundige jouw gewicht zo belangrijk vind. met mijn vorige zwangerschap was ik 35 kilo minimaal aangekomen. ik ging zelf op de weegschaal staan, maar voor de vk hoefde dat echt niet hoor, die zei tegen mij als je het zo erg vind dat je zoveel aankomt moet je gewoon niet op de weegschaal gaan staan. oke dan maar, iedereen zei toen tegen mij ohh jij krijgt zeker een kei groot kindje!!! nou ik kan je vertellen Indy was maar net 6 pond!!!!
Hier bedoel ik mee, probeer je niet te druk te maken over je gewicht, de ene vrouw is de andere niet!! je kunt het toch niet tegenhouden wat je aankomt, ookal let je zo op!!!!
ik ben nu ongeveer 12a 13 kilo aangekomen.
ik denk dat jij idd iets verder bent dan wat er is aangenomen, 1 week voor is nog logisch, maar 2 wkn voor op schema is denk ik teveel om het kindje dan maar groot te noemen.
nou succes, en niet te druk maken en je niet op laten naaien om het zo even te zeggen.

groetjes marijke

Mijn zoontje lag ook ver voor en zou een pond of 8 wegen. Nou niet dus. Hij was 50 cm en 3300 gram. Precies gemiddeld. En kwam met 41 weken en 2 dagen. Ik krijg van de week ook weer een groeiecho omdat deze weer heel klein zou zijn. ( nou ja gemiddeld dan werd er achteraan gezegd) dus ik heb helemaal niks met die groei-echo's. En die kilo's? Daar zou ik me niet te druk over maken. Bij de oudste werd ik helemaal niet gewogen. Zolang het kindje maar groeide was het goed.

@ MarloesDD... Ik ben inderdaad getest geworden op zwangerschapssuiker... Moest nuchter mij laten prikken en twee uur na het eten..
Ik had echt zoiets ja hoor heb ik weer dus heb die morgen twee boterhammen met pasta, een ei en twee glazen sinaasappelsap gedronken...
Omdat ik in de veronderstelling was dat ik dit de komenende tijd toch niet meer mocht hebben... Twee uur na het ontbijt ben ik gaan prikken en mijn suiker zat op 4.8
De assistent van de dokter zei dat dit heel netjes was je moet normaal onder de 6 zitten... Dus dat kan ik gelukkig uitsluiten...
En ik heb wat last van dikke voeten maar niet heel erg.. heb sávond dikke voeten , maar kom nog gewoon in mijn schoenen...
Dus maar even kijken wat de verloskundige zegt woensdag.....

@Marijke hennekens en Supertje...

Ja ik snap het ook niet dat mijn verloskundige daar zo op hamert...
Maar goed de verloskundige waar ik bij zit vind ik zowiezo erg negatief..
Zo kreeg ik toen ik pas zwanger was alleen maar negatieve dingen te horen wat allemaal mis kon gaan...
Ik vertelde dat ik mij verheugde op de 20 weken echo toen kreeg ik te horen dat dit geen niet alleen een leuke echo was ,maar ook om te kijken of alles medisch in orde is..
Dus alles wordt daar heel negatief bekeken vind ik...
Goed er kan van alles mis gaan, maar dat weet iedereen...en dat ze dit moeten vertellen, maar ik heb ook zoiets vertel ook eens iets leuks..
Dit heb ik ook daar aangegeven en toen draaide ze als een blad aan de boom om en zei dat dit niet de bedoeling was alleen negatief over te komen.. En toen ging het ook weer beter...
En nu beginnen ze over mijn gewicht...
Dus ik heb zoiets zolang ons kindje gezond is vind ik het prima, ik ga mij er niet meer druk om maken (heb ik vaak genoeg gedaan)
En die kilo's dat is iets wat ik na de zwangerschap aan kan werken (die zijn blijven plakken)

Bedankt voor jullie lieve reactie's doet goed

Ik was bij mijn dochter 22 kilo aangekomen, 1 derde van wat ik zelf woog voor de zwangerschap. Alleen, zoveel had ik niet gegeten! Ik hield gigantisch veel vocht vast (paste niet meer in mijn slippers) en had erg veel vruchtwater.. een paar uur na de bevalling was ik dan ook meteen weer 8 kilo kwijt en een week later 18 kilo. Was dus maar 4 kilo aangekomen aan 'spek' . Zolang er medisch niets mis is lekker laten kletsen!!

Ik zou het ook rustig aan kijken.
Ik was bij mijn 1e zoontje onwijs bezig met gezond eten en letten op mijn gewicht en was rond deze tijd (week 29) toen ook al 18 kilo aangekomen!
Maar je zag er heel weinig van, deze keer groeit mijn buik onwijs snel maar ben ik dus met 29 weken maar 8 kilo aangekomen.
Ik let nu veel minder op het snoepen dus het zegt allemaal niet zoveel.

Zolang jij je goed voelt en de baby goed beweegt etc zou ik lekker genieten.
Je bent het vanzelf weer kwijt en de gezondheid van je spruit is het belangrijkst.

Terug
Bovenaan