Kwaad worden en schelden

ik ben een ouder van 2 kinderen en ik merk aan mezelf dat ik soms niet mijn geduld kan bewaren en dan behoorlijk uit mijn slof kan schieten. (stemverheffen) en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik sla absoluut NIET hoor maar de kinderen nemen het gescheld soms wel over. Ze halen soms ook echt het bloed onder je nagels vandaan met z'n tweeen. WIe heeft dit ook en wat doe je eraan.

Wie heeft tips voor me om wat langer mijn geduld te bewaren
 
Heel herkenbaar, het lukt mij ook niet altijd om mijn geduld te bewaren. En mijn zoontje van 2,5 gaat me inderdaad steeds meer nadoen of terugschreeuwen. Wat ik wel altijd doe als ik vind dat ik te veel uit mijn slof geschoten ben is dat tegen hem zeggen. Dan neem ik hem op schoot en zeg ik dat ik niet had mogen schreeuwen. Hij moet altijd sorry zeggen van mij als hij iets stouts doet, en dat zeg ik dan ook tegen hem. Meestal zegt hij zelf dan ook iets als mama mag niet schreeuwen. Je kunt dit dan ook met hem "bespreken". Het lukt me gewoon niet altijd om dit te voorkomen, maar door er op deze manier aandacht aan te besteden hoop ik wel aan te geven dat ik het geen goed gedrag vind. Maar echt trots ben ik er ook niet op hoor.
 
He Hermelien,

Leuk dat je reageert en bedankt soms denk je dat je de enige bent maar in de praktijk zijn het vaak veel meer maar de mensen zeggen het vaak niet.

Het is wel een manier van doen ik voel me vaak schuldig en geef ze een snoepje ofzo dat is ook niet goed ik ga de volgende keer het gewoon zeggen dat het niet goed is.
Bedankt
 
Terug
Bovenaan