kwaaltjes en zorgen

<p>Goedemorgen lieve mamas's to be <3</p><p>Ik ben samantha 29 jaar en zwanger van mijn eerste kindje.</p><p>op 4 mei 2021 was mijn NOD, en heb op 6 mei positief getest.</p><p>nu heb ik op en aan krampjes en met vlagen wat misselijk, ik test elke ochtend ( geeft me rust) en sinds vanmorgen geen gevoelige borsten meer. heel lichtjes nog.</p><p>test was een knaller dus dat zit goed, maar over me borsten en de lichte krampjes maak ik me zorgen.</p><p>heeft iemand soort gelijke kwaaltjes?</p><p> </p>

Stop met testen, het is heeeeel normaal dat je kwaaltjes komen en gaan. De krampjes is gewoon de groeiende baarmoeder en dat je borsten ineens niet meer gevoelig zijn herken ik ook. Ga uit van het beste, want het is 'out of your hands', en je hebt er nu toch geen invloed meer op! Geniet!

Stop idd met testen, hoe lang ga je dat doen? Totdat je schopjes voelt of je buik gaat groeien? Dat is beide pas rond 20 weken dus dan heb je nog ff....

Ik heb 2 gezonde dochters en bij allebei NOOIT kwaaltjes gehad, hooguit wat moeheid. Nooit zere borsten, nooit misselijk etc. Kwaaltjes zeggen niks. Het enige symptoom waardoor ik wist dat ik zwanger was, was omdat ik niet ongesteld werd.
Probeer wat meer vertrouwen te hebben, je kunt er toch niks aan doen als het mis gaat. Maar daar moet je gewoon niet vanuit gaan. Rustig afwachten tot de echo, meer kun je toch niet doen!

Inderdaad stoppen met testen.. Kwaaltjes gaan op en af, dat is normaal.
Probeer er rust in te vinden dat alles goed komt... Makkelijker gezegd als gedaan, maar toch.. Je kunt er niks aan veranderen.
Sommige hebben niet eens kwaaltjes..

Probeer te genieten.

Gefeliciteerd!

Ik heb ook krampen in het begin gehad plus mijn borsten waren sommige dagen ontzettend gevoelig en de volgende dag was opeens alles weg. Dan maakte ik me meteen zorgen, maar dat was nergens voor nodig. Dus probeer te genieten van het moment: het enige dat je nu weet is ‘ik ben zwanger’. Wat er morgen of over 10 minuten gebeurt weet je niet en daar heb je ook (in dit geval) geen invloed op. Pas wanneer je gaat bloeden, intense buikpijn krijgt of je je echt zorgen maakt om een andere kwaal, dan zou ik contact opnemen met de verloskundige (en uiteraard ook gewoon als je vragen hebt!). En dan nog kan het alsnog hartstikke goed gaan! Het is voor iedereen totaal anders en kwaaltjes kunnen per dag verschillen.

Hoop dat je gauw een mooie echo te zien krijgt! ❤️

Terug
Bovenaan