kwaaltjes nemen af....

Hoi allemaal,

Zaterdag ben ik 10 wkn zwanger.
De laatste dagen nemen de kwaaltjes met de dag af.
Misselijk was ik al niet heel veel, maar nu eigenlijk helemaal niet meer.
Overdreven moe ben ik ook niet meer en mijn borsten zijn weer aanraakbaar zal ik maar zeggen.
Vorige week heb ik vreselijk veel last van mijn bekken gehad.
Ook dat is weg.

Nu hoor ik jullie zeggen, fijn toch al die kwaaltjes die verdwijnen.
maar ik word er juist vreselijk onzeker door!!!
ZOu het nog wel goed zijn, zou het hartje straks nog wel kloppen.
We hebben natuurlijk al 2 keer een mooie echo gezien, maar de vorige keer bij onze tweeling was er bij de 3e echo geen hartactiviteit meer te zien...
Ik mag de 24e weer voor een echo en hoop dat de dagen een beetje willen vliegen, want ik ben zo benieuwd!

ik hoop dat ik een fijne kerst kan gaan vieren... want als de echo niet goed is, is voor mij kerst voorbij....

Nou meiden,
ik heb mijn onzekerheid weer ff van me afgekletst...

Tot gauw.
Groetjes,
mama Peet

Bij mij gebeurde van het weekend hetzelfde. Mijn misselijkheid was weg en zelfs het maagzuur viel reuze mee 's avonds. Ik werd er ook een beetje onzeker van. Lijkt me heel normaal ;). Gisteren op de echo bleek dat alles nog helemaal goed zat, een pak van mijn hart. En vandaag was ook ineens de misselijkheid terug.  Op volle sterkte wel te verstaan. Na bijna een week weg geweest te zijn.

Hopelijk heb je de 24ste gewoon nóg een hele mooie echo én een wiebelend kindje in beeld. Het is ook wel normaal dat de klachten wat minder worden natuurlijk.

Groetjes,
Dobora

Ik snap je wel hoor, Mama Peet! Maar ja, je begint nu natuurlijk wel naar de "kwaalloze" periode te gaan, maar tot je de kleine voelt ben je dan wel een beetje je zekerheid kwijt dat het goed zit. De 24e is echt al bijna, tenminste probeer jezelf maar voor de gek te houden op die manier ;-) Dat doe ik ook al weken met onze echo-datum en morgen is het dan zo ver (eindelijk!).

Hou je taai en je hebt best kans dat morgen of overmorgen de kwaaltjes weer ineens opflakkeren...

Liefs, Kaskes

Het Peet,

Niet te snel panieken he!
Je hebt er toch geen invloed op... (zeg ik stoer, ik kan er af en toe ook wat van hoor).

Ik ben vrijdag (of zaterdag) ook precies 10 weken zwanger en heb ook de 24e een echo. Wat toevallig weer! Kan ook niet wachten totdat ik weer de bevestiging krijg dat daarbinnen alles nog goed is.

Ook ik heb een moment gehad dat ik dacht dat ik me niet meer zwanger voelde omdat de kwaaltjes afgenomen of weg waren, bij 8 weken. Ik heb het ziekenhuis opgebeld op vrijdag en mocht maandag komen voor een echo. maar alles was gelukkig goed, het hartje klopte nog steeds duidelijk.
De gyn. zei dat het normaal is dat er rond deze tijd van de zwangerschap fluctuaties voorkomen in je hormonen. De ene dan kun je meer last hebben van kwaaltjes dan de andere. Ik ben nauwelijks misselijk geweest, en nu helemaal niet meer.
Waar ik nog "last" van heb is dat ik ontzettend vaak moet plassen (is ook niet zo bij iedereen in de eerste 3 maanden) en met name een ontzettend opgeblazen gevoel heb in mijn buik na het avondeten. En mijn borsten zijn nog wel een beetje gevoelig, maar dat wisselt ook per dag hoe erg.

Nou meid, nog even geduld hebben tot de 24e....
Zitten we samen op het wachtbankje voor onze volgende echo; spannend!

Doe rustig aan en probeer van het postitieve uit te gaan. Zolang je geen helder bloedverlies hebt, zit het er in ieder geval nog... (maar ik snap je wel hoor...).

Sterkte met wachten op de 24e,

liefs Hopey

Ik snap best dat je er onzeker van wordt hoor maar het hoort er (gelukkig) nu eenmaal bij dat die kwaaltjes niet de hele zwangerschap aanhouden. Probeer er een beetje op te vertrouwen dat het gewoon goed zit, het is zo de 24e en dan heb je weer even zekerheid, hoe ver ben je dan?
Ik heb er nu, precies 8 weken, ook minder last van en om eerlijk te zijn vind ik het wel prettig dat ik minder kwaaltjes heb. Ik heb met 7,5e week een echo gehad en het hartje klopte heel goed en natuurlijk kan het dan nog steeds mis zijn of mis gaan maar eigenlijk ga ik daar niet van uit, het gaat gewoon goed. En zo niet dan treuren we wel als het zo ver is.
Ik geniet van mijn mindere misselijkheid en dat   ik niet meer het gevoel heb steeds flauw te vallen en ik hoop dat jij dat ook kunt gaan doen.
Hou je taai, nog anderhalve week tot de volgende echo. Ik wacht met je mee want moet dan ook naar de VK en krijg dan mijn tweede echo!

hoi meiden,

bedankt voor al jullie lieve reacties!
ik ben gewoon vreselijk onzeker.
ik kende mijn lichaam heel goed en kon echt vertrouwen op mijn lijf.
Wij hebben 2 jaar in de medische molen gezeten en ik kon vaak zelf al tegen de gynaecoloog zeggen hoe dat ik dacht dat het er voor stond. En meestal had ik het gewoon goed!
Maar het laatste jaar is er zo ontzettend veel met me gebeurd... Miskraam, cyste enz. enz. enz... dat ik het vertrouwen in mijn lijf ben kwijt geraakt.
En ik ben daardoor ook een vreselijk onzeker miepje geworden.
En dat is op dit moment natuurlijk erg lastig.
Ik probeer te genieten en ach... het is al 15 dec... de 24e komt steeds dichterbij!!!!

Ik ga gewoon duimen en flink wat kaarsjes branden dat alles goed mag blijven gaan.

Liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan