Kwaaltjes

Hoi dames!
Ik ben ruim 6 weken zwanger, en heb sinds een dag of 5 regelmatig buikkrampen. Voelt eigenlijk precies als menstruatiepijn. Het maakte me toch wat onrustig dus gisteren de VK gebeld. Zij kan natuurlijk niks garanderen, maar gaf aan dat deze buikpijn helaas voor sommige vrouwen een zwangerschapskwaaltje is en er niet meteen reden tot paniek is. Is er iemand die hier ook last van heeft en/of tips heeft? Ik moet nog 10 dagen wachten op de echo en wil me niet te veel zorgen maken maar dat gaat helaas automatisch haha
 
Hier ook hetzelfde gehad. Eerste 9 weken gigantische menstruatie krampen, kon dan wel door de grond gaan van de pijn. Nu gezond meisje van 15 weekjes oud voor mij in de kinderstoel!
 
Ja krampjes horen er zeker bij in het begin. Voor mij voelde zwanger zijn net als ongesteld worden. Flinke menstruatiekrampjes. Dat je denkt: volgens mijn komt er een supermenstruatie ofzo. Maar toch zwanger. En dit gevoel is zeker wel tot een week of 7 gebleven. Daarna nam het af en voelde ik het af en toe. Na het eerste trimester is is het vaak over. Maar dan start wel de bandenpijn. Ik had persoonlijk altijd wel krampjes en pijntjes. Je wordt er vanzelf geruster onder. 
Je baarmoeder maakt zich klaar en groeit. Dus je baarmoeder kan krampen en gevoelig zijn, banden gaan rekken, je buikspieren gaan rekken en organen verplaatsen. Er gebeurt de komende maanden veel van binnen. Nu al. 
 
Hoort er echt bij hoor, inderdaad! Mijn credo was altijd: zolang ik er geen bloed bij verlies, zal het wel goed zitten =) Zoals Lewis al zegt, gebeurt er gewoon vanaf het begin een heleboel in je lijf, en dat zorgt ook wel eens voor buikpijn. Probeer het van de positieve kant te benaderen: je baarmoeder is druk bezig om een goed plekje voor je kindje te maken!
 
Terug
Bovenaan