kwaaltjes

Ik ben nu ongeveer 8 1/2 week zwanger en was gister voor het eerst niet misselijk, maar nu ben ik weer heel duizelig. Ik durf nu nergens alleen naar toe te gaan. weet iemand hoe lang dit kan gaan duren want op deze manier is het niet leuk. ik durf het huis niet uit
 
Hoi Tamara,

Meestal is het rond de 12 a 14e week wel over. Maar ga vooral het huis uit, de frisse lucht in! Aan thuis zitten heb je helemaal niets en heb je veel te veel tijd om na te denken en je nog rotter te voelen!
Begin met een klein stukje lopen, je kunt wel dicht bij huis blijven maar met jezelf opsluiten schiet je niets op!
Klinkt misschien wat minder aardig dan dat het bedoeld is maar toch....
Succes!!!
 
Hey Tamara,

Ik begrijp dat dit vervelend is voor je, maar wat anoniem hierboven zegt kan je misschien wel helpen hoor! Ga toch even lekker naar buiten. Eet voor je vertrekt evt nog enkele crackers of een stuk fruit ofzo, je zult er vast deugd van hebben!!!

En ja, bij de meeste vrouwen stopt dit als ze 3 maanden zwanger zijn.

Veel moed!!!

Veerle.
 
Hoi Tamara,

Toen ik net zwanger was( week 4/5) was ik ook heel duizelig steeds, totdat ik multivitaminen (incl. foliumzuur) ging slikken van Solgar, Prenatal Nutrients, en de duizeligheid was meteen over!

Succes!

Lonneke
 
Misschien is je hb gehalte te laag (ijzer) en moet je ijzertabletten krijgen. Vraag het na bij je vk of ha!!!
Tip: in appelstroop zit ook veel ijzer.
Succes!
 
Bij allebei mijn zwangerschappen ben ik de eerste periode heel duizelig geweest. Bij mij blijkt dit te liggen aan een hele lage onderbloeddruk, die zakte de eerste keer onder de 40 en begon deze keer bij 50, dit maakt dat ik continu duizelig ben. Wat mij helpt is genoeg drinken en altijd zoute drop bij mij te hebben. Wanneer je geen lage bloeddruk hebt wordt dit juist weer afgeraden! En iedere 2 uur iets te eten. Wat je kan doen is even naar de huisarts en je bloeddruk laten meten of naar de verloskundige want die kunnen ook met een vingerprik je ijzergehalte prikken (dan helpt floradix echt super wanneer dit te laag is!) Succes ermee en inderdaad wel lekker naar buiten en ik ging soms maar midden op straat zitten of in een winkel als ik bijna van mijn stokkie ging.
 
Terug
Bovenaan