kwaaltjes

Hoi meiden,

Ik ben nu 7 weken zwanger van ons 2e kindje maar wat een kwaaltjes komen er om de hoek kijken.
Echt alles...de raarste dingen... ruik ik van verre.
De koelkast is echt een rampzalige plek met tal van luchtjes die naar buiten komen.
Kan met mn ogen dicht bijna door de geur alles opnoemen wat in die koelkast staat ;-)
Word er vervolgens snel misselijk van, ben iedere dag misselijk, en vlees is helemaal een taboe!
Alleen met het zien en ruiken al begint het kokhalzen.
Daarintengen ben ik echt meer zure dingen gaan eten en meer rauwkost.
Deze dingetjes behalve ruiken heb ik bij de 1e helemaal niet gehad.
Het zijn de klassieke kwaaltjes maar was nieuwsgierig of jullie hier ook last van hebben.
Of hebben jullie juist weer hele andere dingetjes waar je last van hebt?
Dacht... schrijf het maar neer... gedeelde smart is halve smart ;-)

Groetjes Mini
 
Hoi Mini,

Ik ben ook 7 weken zwanger van mijn tweede kindje en bij mij valt het gelukkig mee. Ik ben met vlagen af en toe misselijk en kan geen koffie meer drinken of ruiken. Dit had ik ook bij de 1ste maar was toen helemmal niet misselijk.

Ik heb het ook met zure dingen en met rauwkost. Gisteren gewoon pikkelilly gegeten bij mijn avondeten omdat ik daar trek in had.

Veder ben ik heel erg moe en ben ik al best wel opgeblazen! Heb je dat ook, dat je broeke al zo strak zitten??

Leuk zo iemand gevonden te hebben die net zo lang in verwachting is.

Groetjes,
Deborah
 
hoi dames,

ook ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger. heb nog niet echt last van kwaaltjes.
alleen wel moe, maar dat kan ook zijn omdat ik snachts slecht slaap.
en ik ruik nu alles veel beter

groetjes van Aafje
 
Hoi!

Ik ben inmiddels al 32 weken zwanger, maar ik weet ook nog wel welke kwalen ik had! Inderdaad dingen die je normaal heerlijk vindt ineens niet meer lusten (ik ontbijt altijd met brood + thee, dat vond ik ineens zooooo vies!), kokhalsend langs de visafdeling in de supermarkt, de neus van een speurhond, ik kon alleen knapperige en frisse/zure dingen binnen houden. Dus WASA crackers met rauwkost etc.

Verder inderdaad een opgeblazen gevoel, de helft minder kunnen eten (gewoon vol zitten), het altijd koud hebben en kunnen blijven slapen... Ach ja, het gaat echt weer over!
 
Hallo dames,

ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Ben inmiddels bijna 6 weken. Heb de kwaaltjes de ene keer erger dan de andere keer. Maar dat ruiken heb ik nog geen last van misschien komt dat nog. Wel veel misselijk, pijnlijke borsten en slecht slapen. waardoor ik ook regelmatig op de bank in slaap val. Maar ook dan ben ik moe ga ik naar bed eenmaal in bed aan gekomen klaar wakker.

Ook helpt de stress van mijn werk niet mee. Ik krijg 19 augustus te horen of ik kan blijven of niet. Zo niet dan wordt het zo als het er nu uit ziet thuis zitten en niets doen.

Maar ben ook al druk aan het soliciteren. Kijken of dat wat wil opleveren.


leonie
 
Ik ben nu 12 weken en bij mij begonnen de kwaaltjes ook bij 6 of 7 weken. Heel erg misselijk, maar ik gaf niet over. Het hield de hele dag aan. NU is dat gelukkig over, maar nu heb ik met regelmaat hoofdpijn, soms de hele dag.
Ook ben ik veel moe.
Ik wil graag beginnen te genieten, maar meestal klaag ik volgens mij :)

Misschien dat het bij 16 weken beter gaat.

Ik heb verder geen tips eigenlijk.
 
@deborah.. idd leuk om netzo ver te zijn.
Ik tel vanaf do steeds de weken en jij?
Over anderhalve week hebben wij de termijnecho en weet ik exact hoe ver ik ben of heb jij de echo al gehad?
Mijn broeken en rokken zitten idd al heel strak en bulkt er zo buikje over de rand heen, echt geen gezicht ;-)
Apart idee vind ik het steeds dat het niets is (althans niet je babytje) maar wel alles zo rond en opgezwollen word.
Als met de termijnecho alles goed is gaan we het aan familie vertellen en kan ik post kleren gaan dragen, dat zal me een opluchting zijn hihi.

Groetjes Mini
 
Ik zit nu in mijn 18de week en heb best wel wat kwaaltjes gehad.

*Misselijk, maar niet overgeven
* Heel moe
* Dingen niet meer lusten (chocolade en vlees)
* Enorm zin in melk of sinaasappelsap (geen combi hihi)
* Last van opgezette darmen
* Slecht slapen, levens echte dromen
* Pukkels in me gezicht (leek wel een puber hihi)
* Jeuk
* Pijnlijke borsten
* Stemmingswisselingen
* Onzekere momenten

Ach ik geloof dat ik met een gerust hart kan beamen dat er genoeg kwaaltjes zijn en je er ook allemaal last van kan hebben.
 
Terug
Bovenaan