Kwaliteit van seks

<p>Hey allemaal </p><p>Mijn man en ik zijn nu al 8 maanden bezig om zwanger te worden. Zoals meerdere van jullie wellicht wel herkennen is de lol er dan soms wel een beetje vanaf. </p><p>Nu is het zo dat we enkel nog seks hebben tijdens mijn ovulatie week. Dan hebben we om de dag seks, dus ongeveer 4 x. Mijn man heeft dan een seks drive maar na die week is die helemaal verdwenen. Ik probeer hem dan vaak te verleiden, maar hij heeft dan vaak geen zin. Het lijkt wel alsof hij enkel nog gemotiveerd is tijdens die ovulatie week. Wat erop neer komt dat we na de week dus 3 weken geen seks meer hebben en dan weer een volle week wel. </p><p>Ik ben bang dat dit iets doen met de kwaliteit van zijn zaad en de kwaliteit van onze seks... </p>

Mijn man en ik hadden voor onze 1e ook zeker 3 x in de week sex en toen we probeerden zwanger te worden van de 1e bijna niet meer zelfs. Wij hebben toen een geluksschotje gehad zeg maar van 1 x in de 6 weken zoiets. Nu met ons 2e kindje hebben we ook ma 1 sex gehad nu wel met ovulatietest gedaan. Ons seksleven was zwz al niet geweldig ma hebben we allebei ook prima mee. Het is voor kwaliteit van het.zaad beter als het 3 x in de week gebeurt zeggen ze. Je kunt ook ovulatietesten gaan gebruiken. En eventueel een vruchtbaar heidstest voor je man via internet bestellen

Op zich niet verkeerd toch, dat hij juist die week extra drive heeft ? Heb je het hem al gevraagd waarom hij verder geen zin heeft? Sowieso lijkt het me goed om je eigen behoeften naar hem te uiten!
Over zijn zaadkwaliteit zou ik me geen zorgen maken als jullie het die week 4x doen. Dan is het alleen de eerste keer wat minder.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het zeker al aangegeven bij hem en gevraagd wat de reden is. Dit weet hij niet zegt ie. Vaak te moe of gewoon geen zin. Iedere keer als ik er weer over begin lijkt dit nauwjuist averechts te werken. Maar ik ben wel een beetje klaar met 'babyseks'. Ik wil ook seks omdat we elkaar leuk vinden en niet alleen omdat het een juiste week is... Hij zegt hieraan te 'werken', maar dit zegt hij al minstens 3 maanden :;).
Fijn om te horen dat dit geen invloed heeft op zijn zaad kwaliteit. 

Best bijzonder toch dat op het moment dat je besluit aan kinderen te beginnen de hoeveelheid seks al afneemt. Ik hoorde juist bij andere dat het alleen maar toenam....

Ja lastig! Ik herken het.. helaas was ik zelf degene die zoals je man erin staat. In het begin waren we ook vol passie, sex wanneer we wilden en uitkwam. De jaren erna sloop het er toch in.. alle focus op de vruchtbare dagen. Het werd een moetje. De passie was ver te zoeken. Zeker niet de gewenste situatie nee. Een week ongesteld, een week aan de bak. Een week dat ik wel klaar was met het moeten en dan werd ik weer bijna ongesteld en spanning of het was gelukt. Nu ik achteraf denk.. ik begon sex te associëren met zwanger worden. Mijn man hoorde ik ook altijd vragen naar meer verdeelde momenten.. bij mij hielp het niet wanneer hij er steeds over begon, maar ik merkte ook dat het gewoon op zijn beloop laten gaan, zeker niet beter werd. Het toch regelmatig doen versterkte wel gevoel naar meer ;) De eerste lading na een lange tijd moet even weg.. worden ververst.. hier hield ik wel rekening mee voordat we probeerden raak te schieten. En dan a2-3 dagen sexen rondom de vruchtbare dagen was goed.
Niet teveel naar anderen luisteren. Mijn ervaring is dat er maar weinig mensen de echte situatie vertellen.

Het leest zich niet meteen als een afname als meer een: waarom energie verspillen op ‘niet nuttige’ dagen. Mannen focussen zich al snel op 1 taak? en waarom hij dat niet kan uitleggen wat er mis is...in zijn ogen is het helemaal logisch dus niks mis. Hij moet presteren, naar jou, naar de buitenwereld. Kostbaar zaadverspilling buiten de vruchtbare tijd is toch zonde denkt hij dan? ?? gewoon eens aangeven dat je ovuleert als je zin hebt (ookal is dat niet zo) en kijken wat er dan gebeurd? Of houd hij zelf ook een schemaatje bij? Succes in ieder geval, ik snap je frustratie heeeel goed. Wacht maar tot je zwanger bent en ze dan niet meer durven omdat ze dan ‘de baby kunnen schaden’ ?? totaal geen oor of vertrouwen naar jouw uitleg dat dat niet gebeurd enz. Dus ook weer zo’n seksloze fase (tot ze hun eigen opwinding niet meer kunnen bedwingen en het voorzichtig toch willen proberen, na veel online onderzoek want Google vertrouwen ze dan wel). maar goed, ik heb het overleefd en een prachtige dochter dus je weet waar je het allemaal voor doet ?❤️

Terug
Bovenaan