kwebbeltante!

Hallo,

Vandaag naar het c.b. geweest en wat blijkt; Bo (9,5mnd) gaat "te" snel met praten. Dit was overigens niet negatief bedoelt! Maar ze gooit de boel dus om; Normaal gesproken gaat een kindje eerst zitten, kruipen enz en begint dan pas met echt gericht praten. Draaien enz. interesseert haar niet veel (had ik al eens eerder ergens geschreven hier) omdat ze het veel te druk heeft met observeren en kwebbelen. Volgens het c.b. komt dat door haar karakter; op deze manier kan ze z.s.m.duidelijk maken wat ze wil... Dat belooft wat voor de toekomst!!
Is dit voor iemand herkenbaar?
Ik vind het wel komisch; binnen een paar dagen zei ze o.a. aaien, pappa, mamma, dada, néé (hoofdschuddend), dat (onder begeleiding van een wijzend vingertje) en ze kijkt echt heel aandachtig naar je mond en doet dan een poging om vanalles na te doen.

Momenteel lijkt het trouwens wel of alle tandjes in 1x gaan komen. Beneden heeft ze sinds december/jan. 2 tandjes en boven zie ik 2 streepjes en een hele hoop opgezette knobbeltjes. Rooie wangetjes dus . Gelukkig helpen de Chamodent druppeltjes en Vibercol- zetpillen prima.  

Groetjes,
Nicole
 
Hallo,


je verhaal is heel herkenbaar voor mij. ons kereltje Elmar ( 9 maanden )  brabbelt ons de oren van ons hoofd!!!

Woordjes zoals papa, mama is voor ons al normaal als we hem dat horen zeggen. Als hij ergens mee speelt waar geluiden of woorden uit komen probeert hij dat ook na te zeggen. Als je hem wat vraagt is het antwoordt altijd nee ( hoofdschudddend ) maar sinds kort heeft hij ook uit gevonden dat hij ja kan knikken.

Ook Elmar heeft het kruipen nog niet echt uit gevonden, hij kan op zn kont de hele kamer over zien dus ja waarom zou hij op de grond gaan liggen om te gaan kruipen??  Hij verplaatst zich wel op zijn kont vooruit.
Hij trekt zich al wel op in de box zodat hij staand ook alles kan over zien.

Vandaag heeft hij uitgevonden dat hijzelf in de handen kan klappen als we zingen: klap eens in je handjes....
Hij ligt nu in bed nog in zn handjes te klappen. Haha.


Hij heeft met 6 maanden, 6 tanden achter elkaar gekregen. 2 onder en 4 boven, allemaal zonder problemen.
Vanmorgen zag ik twee kleine streepjes onderaan erbij komen en de hoektanden boven komen ook al bijna door. Hopen dat die er net zo gemakkelijk door komen als die andere 6 tanden.

Gr Annelies   mama van Elmar 20-06-2006
 
Terug
Bovenaan