Kwijl

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
heb even een vraag.
Daan is nu 10 weken maar kwijlt enorm!
nou weet ik dat kindjes altijd kwijlen maar het lijkt alsof het bij hem heel erg is.
soms zo erg dat hij zich er in verslikt.bij het cb zeggen ze dat het door de voeding komt,geloof dat wel hoor maar maak me soms toch een beetje zorgen.
ben ik de enigste?of hebben jullie kindjes dat ook!
ik hoor het wel
groetjes Arjanne mama van Daan

Hoi hoi,

Heeft onze dochter ook (nog). Ze is nu 19 wkn en kwijlt nog steeds behoorlijk. Wij hebben het aan het CB gevraagd en dit werd uitgelegd dat het komt doordat de speekselkliertjes met die leeftijd beginnen te werken )als voorbereiding op het vastere voedsel straks) en in het begin  snappen die kleintjes nog niet dat je het steeds moet doorslikken, vandaar die kwijl. Onze dochter doet het nog steeds, maar nu doordat er een tandje begint door te komen. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken lijkt mij.

groetjes,
xx Roos xx

Hallo,

Ook onze Bas kwijlt enorm! Echt met bakken tegelijk. Hij heeft bijna altijd een slabber om, anders blijf ik hem aan het verschonen. Nu stopt hij steeds zijn vingertjes in zijn mond, dus zijn handjes zijn ook vaak helemaal nat.
Er is helaas niks aan te doen.
Mijn dochter heeft het ook altijd gedaan. Begin dit jaar zijn haar amandelen eruit gehaald en nu doet ze het niet meer. We bereiden ons bij Bas dus ook maar voor op nog een aantal jaartjes slabbers om!
Wat ik wel jammer vind is dat hij er van die bultjes rond zijn mondje en op zijn kin van krijgt. Iedere keer als hij gaat slapen, smeer ik die in met sudo creme (droogt de huid) en na zijn slaapje is het dan meestal bijna weg. Maar dat duurt dus nooit zo lang helaas.

Groetjes, Karin
Mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

Terug
Bovenaan