Kwijlen jonge baby

Hallo,

Mijn zoontje is 8 weken te vroeg geboren nu is hij 10 wegen. Gecorrigeerd 2 weken oud en begint heel erg te kwijlen wat kan dit zijn? Maak me zorgen en kan nu nog niet bellen naar cb of ha
 
Ik heb hier geen ervaring mee , maar als je je heel erg zorgen maakt kan je altijd proberen de huisartsenpost in jou locatie bellen voor advies ? Die zijn er speciaal voor spoedzorg buiten praktijk tijden.
 
Onze dochter kwijlt ook heel veel maar lijkt daar geen last van te hebben. Hoe is je kindje eronder? Het zou al vroeg tandjes kunnen zijn. Onze dochter heeft reflux, heb wel eens gedacht dat het daarmee samenhangt. Ook met haar medicatie (tegen maagzuur) komt er nog wel wat voeding terug bij haar maar daar heeft ze verder geen last van. (Alle baby's krijgen wel eens voeding omhoog, het is alleen lang niet altijd pijnlijk of vervelend). Maar misschien dat ze hierdoor wat meer speeksel aanmaakt. En dat doorslikken kunnen ze nog niet, dus dan druipt het uit het mondje. Als je kindje verder geen bijzonderheden laat zien, zou ik me in elk geval totaal geen zorgen maken als ik jou was en gewoon zo'n leuk driehoekig slabje aandoen zodat de kleertjes een beetje droog blijven.
 
Bij ons begon dat rond 3 maanden en nu ze 12 maanden is druipen er nog steeds hele slierten uit. Shirtje is rond de nek vaak doorweekt. 
Hier is er nooit wat bijzonders over gezegd. Ze is een maand te vroeg geboren en kreeg pas met 6 mnd een eerste tand. Het hoort geloof ik ook een beetje bij de orale fase die van 3 mnd tot ...? Peuter leeftijd oid duurt?
 
Mijn zoontje kwijlde ook al heel vroeg, ook met 3 weken ongv. al. Nu 10 weken en nog steeds af en toe kwijl langs zn mondje. Maar geen tandjes ofzo. Hij is met 38w gehaald.
 
Terug
Bovenaan