Kwijlen

Hallo
Mijn zoontje van bijna 2 jaar kwijlt nog heel erg veel.
Een kwijldoekje of bandana is met 5 min helemaal doorweekt nou heeft de dokter gezegd dat nog niet alle tandjes er door zijn. En dat het kwijlen nog wel een jaar kan duren =0
zijn er meer kindjes die dit hebben en hoe gaan jullie er mee om?
 
Mijn jongste dochter kwijlt ook zoveel. Ze is nu 16.5 maand. Mijn oudste deed dit nooit..
Ze loopt vaak een hele dag met een slab om haha. Die vervang ik 2x per dag. Erg mooi is het niet, maar t werkt wel. Als we ergens naartoe gaan, gaat de slab wel af. Jammer dan, dan maar een schoon shirt bij thuiskomst. Ik wil niet dat we ergens op visite gaan en zij de hele tijd met een slab om loopt.
Het is veel erger in de periode dat er tandjes doorkomen en ze verkouden is heb ik gemerkt. Soms hoef ik 3 weken geen slab om te doen en dan weer wekenlang wel!
 
Mijn jongste dochter kwijlt ook zoveel. Ze is nu 16.5 maand. Mijn oudste deed dit nooit..
Ze loopt vaak een hele dag met een slab om haha. Die vervang ik 2x per dag. Erg mooi is het niet, maar t werkt wel. Als we ergens naartoe gaan, gaat de slab wel af. Jammer dan, dan maar een schoon shirt bij thuiskomst. Ik wil niet dat we ergens op visite gaan en zij de hele tijd met een slab om loopt.
Het is veel erger in de periode dat er tandjes doorkomen en ze verkouden is heb ik gemerkt. Soms hoef ik 3 weken geen slab om te doen en dan weer wekenlang wel!
 
Onze dochter heeft dit ook als er tandjes doorkomen. Dan draagt ze een bandana of ik wissel haar shirt na elk slaapje om
 
Welke tanden/kiezen moet je zoontje nog dan? Grote kans dat er wat door komt.
Mijn zoontje is bijna 2 en er komen nu weer minstens 3 laatste kiezen door... Dus ook lekker kwijlen
 
Mijn zoontje van 16 maanden heeft het ook heel erg en loopt op het kdv en thuis ook altijd met een slab om. Ze gaven aan dat als ze meer gaan praten het ook beter kan worden omdat de spieren in de kaken dan beter getraind gaan worden. Voor nu dus maar vaak die slab om en wat zeeuwsmeisje zegt na visite snel een schoon shirt aan.
 
Onze zoon is bijna 2,5 jaar en na een periode van iets minder kwijlen (tot 20/22 maanden veel gekwijld) is het nu weer kwijlen met de kraan open... Hij krijgt nu z’n laatste kiezen, ik voel de puntjes, dus dat zal het zijn. 
Herkenning dus zeker! En wat ik er mee doe? Niet zoveel, als hij lekker aan het spelen is ‘gutst’ het eruit, doekje erover en de vloer is ook weer schoon. Niet te veel op dezelfde plek laten spelen en je huis is zo gedweild ? In de auto (naar buiten kijken/staren) doe ik nog wel een een hydrofiel onder z’n kin. 
 
Is het standaard zoveel speekselverlies? Als dat zo is; je kind krijgt niet non stop tanden/kiezen. Dus dan zou ik echt even terug naar de huisarts en vragen of die naar de keelamandelen wil kijken. Vergrote keelamandelen kunnen namelijk overmatig kwijlen veroorzaken. Wat jij omschrijft, valt niet binnen het normale (als het dag in dag uit zo is).
 
Terug
Bovenaan