kwijlen....

hoi,
ons meisje is nu 3mnd. 12wk. ik merk dat ze al een paar weekjes heel veel kwijlt en op haar knuisjes sabbelt. kunnen dat al tandjes zijn?? lijkt mij heel vroeg, maar heb eens gehoord dat ze dan veel gaan kwijlen.

en ik heb nog een vraagje. als je met fruithapjes begint. moet je dan ook weer je fles schema aanpassen? qua hoeveelheid en tijd.
groetjes van mij
 
hoi Sandy,

Het zou best kunnen dat ze tandjes krijgt. Mijn dochtertje kreeg met 14 weken een tandje en ze kwijlde ook veel en sabbelde ook erg op haar handjes. Ik vond het ook vroeg, maar de 1 is wat vroeger dan de ander. Je kan haar een bijtring geven, dan kan ze daar lekker op bijten (met d'r ene tandje!).

Wat betreft het schema, ik denk dat het wel wat aangepast moet worden. Ik begin er volgende week mee, beetje uitproberen (dan is ze 5 maanden). Het is even een gepuzzel, maar op een gegeven moment gaat dat wel lopen. Ik geef denk ik voor de fles van 11.00 haar een fruithapje of als ze eerder wakker wordt. En over een paar weken begin ik met een groentehapje, die probeer ik tussen de 15.00 voeding en 19.00 voeding te geven.

Succes!
Groetjes,
Petra
 
mijn meisje van 15wkn sabbelt idd ook veel op haar vuistje maar nog geen tandje te ontdekken.
wat het fruithapje betreft,ik ben sinds 1 week aan het proberen met 1e hapje maar laat dit niet ten koste gaan van de flesjes. ze krijgt nu ook maar een paar hapjes om te wennen en als ze straks hele potjes krijgt doen we dat ipv een fles.
denk dat je zelf aan moet kijken of jouw dochtertje minder honger heeft na t potje.

groetjes Tasja
 
hoi,

Tandjes kunnen heel goed hoor. De een is vlotter dan de ander mijn dochtertje kreeg pas met 10 maanden haar eerste tandje.

Een bijtring uit de koelkast of een koud nat washandje vinden ze vaak fijn op te kauwen is koud en verdoofd wat.

Een fruithapje is bijvoeding de fles blijft de hoofdlijn zeg maar. En tussen 2 flessen door kan je dan wat hapjes fruit geven.

Succes
 

Hoi Sandy,

Zou het niet kunnen dat je kleine meid
Haar speekselkliertjes aan het ontwikkelen is?
Ons zoontje kwijlde ook zoveel.
Dit vertelde ze op het CB.
En misschien toch tandjes.

Groetjes Bianca
 
Tandjes zouden kunnen hoor. wat nnieit wil zeggen dat ze die ook binnenkort moet krijgen. Mijn zoontje kwijlde ook veel vanaf een maand of 3, maar het duurde tot bijna 8 maanden voor het eerste tandje erdoor kwam.
 
Ik denk dat ze haar speekselkliertjes aan het ontwikkelen is. Dit doet mijn dochtertje namelijk ook vanaf een maand of 3. Nou zeiden ze op het buro dat baby's dat gaan doen omdat ze speeksel nodig hebben voor het fruit of de groentehap. Maar natuurlijk kunnen het ook tandjes zijn, je weet het nooit bij die kleintjes, he!


Vanaf 4 maanden mag je beginnen met oefenen met groente of fruit. Maar alleen als bijvoeding, dus geen vervanging voor de fles. De fles blijft tot 6 maanden het belangrijkste.
Mijn dochtertje van 4 en een halve maand krijgt sinds 1 week groente, maar ze lust nog maar een paar hapjes per dag. Ze moet echt wennen.
 
Mijn zoontje kwijlt ook vanaf dat hij 2,5 maand is en kreeg pas met 8 maanden zijn eerste tandje en met bijna 10 maanden zijn tweede tandje. Hij is nu 10,5 maanden oud en kwijlt dus al 8 maanden... Zelf maak ik me daar absoluut niet druk om, maar ik krijg er steeds vragen over. Mijn schoonmoeder zei zaterdag zelfs dat we toch maar eens op het consultatiebureau vragen over moesten stellen.
Dames, bedankt dus voor het antwoord over de ontwikkeling van de speekselklieren. Zal vanzelf wel overgaan (hoop ik metname voor hem, hihi)
 
Terug
Bovenaan