kwijlen

Halo allemaal,

Ik heb even een vraag..mijn zoontje van 2 jr en 3 maanden kwijlt enorm...hij deed dit als baby zijnde ook al heel erg en bij ong. 1,5 jr. werd het minder, maar rond zijn tweede begon het weer volop (zijn shirts zijn allemaal drijfnat in zijn hals)...tanden heeft hij allemaal al dus dat kan het niet zijn..nu heb ik weleens gehoort dat dit met logepedie op te lossen valt, maar dan lijkt mij dat je wel moet weten waar het aanligt...??? Wie heeft hier ook ervaring mee of weet wat het kan zijn?

Groetjes san...mama van rowan
 
Hoi San

Mijn zoontje is ook ruim 2 jaar en kwijlt ook al vanaf zijn geboorte.
Hij spuugde ook altijd (tot zijn 1 jaar)
Wij zeggen regelmatig dat hij moet slikken, en dan doet hij dat braaf, maar ook zijn shits blijven altijd nat.
De ene keer kwijlt hij meer dan de andere keer.
Ik ben nu aan het wachten tot we weer naar het cb mogen en dan ga ik wel navragen of er iets mogelijk is.
Mijn huisarts heeft gezegd, dat het ook vaak helpt als de neus amandelen geknipt worden (al een paar keer oorontsteking gehad)

Echt advies heb ik dus niet, maar jouw zoontje is dus niet de enige

groetjes Ilse mama van Jorn
 
Hoi,

als het een domme vraag is doe je maar net of ik niet heb gereageerd...
Je schrijft dat hij al z'n tanden heeft, rond hun 2e jaar krijgen ze vaak de laatste 4 kiezen, heeft hij deze ook al? Zo niet, dan zou hij hier last van kunnen hebben?

Joke.
 
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie en fijn te horen dat ik niet de enige ben...want af en toe zijn er mensen (die blijven er altijd..)die het beter weten en dan allerlei dingen aan te merken hebben op het kwijlen...dat vind ik dan zo sneu, kind kan er toch niets aan doen...was inderdaad ook begonnen met het zeggen van slikken en zijn mond dicht te houden en er bestaan geen domme vragen hoor hihi....alle vragen hebben een reden...ik heb inderdaad ook al gedacht dat het mischien zijn kiezen zijn...maar het houd al lang aan...dus daaarom begin ik wat te twijfelen...nogmaals bedankt...groetjes San
 
Als jouw zoontje net 2 is zal hij inderdaad zijn laatste 4 kiezen nog niet hebben, dus dat kan heel goed dat kwijlen veroorzaken. Op die leeftijd hebben ze al hun keizen nog niet hoor. Mijn zoontje van 2,5 heeft ook regelmatig van die fases dat hij vreselijk kwijlt en bij hem zijn die laatste 4 kiezen langzaam maar zeker aan het doorkomen.
 
 Mijn zoontje is bijna 3 en kwijlt nog wel... gelukkig geen shirtjes drijf... maar toch! En hij heeft zeker alles al in zn mond zitten, ook die laatste 4 kiezen!
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook heeeel lang gekwijld. Naarmate hij ouder werd waren zijn shirtjes wel steeds minder nat. En toen ik dacht dat hij misschien naar de logopediste moest was het ineens over. Heb altijd gedacht dat het met het krijgen van tanden/kiezen te maken had, maar denk nu dat het te maken heeft met bepaalde slapheid van mondmotoriek. Hij kwijlt niet meer, maar heeft nog steeds wel moeite met spraak. Een ander jongetje dat ik ken liet zijn onderlip steeds hangen (waardoor hij kwijlde)  en had veel baat bij logopedie....

Succes!
 
Terug
Bovenaan