Kwijlen

A

Anoniem

Guest
Hiya Momma's

Vroeg me af of iemand hier en tip voor heeft. Max kwijlt zo ontzettend veel, en niet alleen maar vanwege het tanden krijgen, al vanaf zijn geboorte. Hij kan echt geen moment zonder slabbertje (ongeveer 6 slabbertjes per dag) en nu had hij laatst zo'n uitslaf onder zijn kin in z'n nek. Hij heeft er zo aan gekrabt dat het ging bloeden. Nu heeft de dokter me een zalfje gegeven en dat hielp meteen, maar het is een steroide zalf en die kan je maar voor ongeveer een week achter elkaar gebruiken. Dus nu ik die zalf er niet meer opdoe komt de uitslag weer terug. Heb baby poeder geprobeerd maar dat deed ook niks.
Ideetjes?

Ajuus, ilja

Hoi Ilja,
Kan je eigenlijk niet helpen. Thom kwijlt ook behoorlijk, maar niet zo veel als jij beschrijft, ook heeft hij er nooit uitslag van gehad.  Misschien helpt een speen, zodat hij het inslikt in plaats van eruit kwijlt?
Succes er mee
Groetjes mv Thom

Hiya,

Had nog niet eens gedacht aan een speen! En volgens mij zou dat inderdaad werken, haha maar hij weigert een speen, nooit naar omgekeken. hij zuigt af en toe zijn duim maar dat is het wel.

Ajuus,ilja

Tja dan zal het waarschijnlijk niet helpen. Thom is een echte spenenman, dat is af en toe toch wel makkelijk.
Groetjes mv Thom

Lukas is ook zo'n kwijlert. Ik heb echt geen enkele foto van hem zonder slab (nou ja bijna geen dan). Het schijnt dat ze rond een jaar leren hun kwijl door te slikken. Ik ben de dagen al aan het aftellen (nog een maandje)!.

Maar een tip heb ik ook niet voor je. Lukas was wel een echte spenen man(netje) maar dat hielp ook niet veel hoor.

Alleen voor de plekjes zou ik geen steriodenzalf gebruiken, lijkt me toch niet echt fijn bij zo'n klein mannentje. Maar wat dan? Wie o wie heeft de gouden tip?

Annemieke

Het is maar een ideetje, maar misschien zou maizena helpen??
dit schijnt ook zo goed te zijn bij luieruitslag (ik heb nog geen ervaring gelukkig), dus wie weet...

groetjes Jenneke

Hi Jenneke,

ha da's niet suf hoor, en ja je kunt hier ook maizena krijgen. Kan er nu natuurlijk niet eens op komen hoe het hier heet haha. Weet je wat suf is dat ik terwijl ik jouw advies las dacht.."huh? moet ie dan maizena in z'n mond, dat gaat ie vast niet lekker vinden" hahah het duurde ff voordat ik doorhad wat je bedoelde. Oh nu schiet me te binnen hoe het hier heet, corn starch.
Ik heb ook al baby poeder geprobeerd (in z'n nek dus, niet in z'n mond haha) wat niet hielp. Ach nog 2 maanden en dan zou ie leren om het in te slikken zegt men....hopen we daar maar op :)

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan