Kyano wil snachts maar niet doorslapen, iemand tips??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Kyano is morgen 7 weekjes, maar hij verrekt het om door te slapen! Hij komt nog steeds voor een nachtvoeding, die hij eigenlijk niet meer hoeft/hoort te krijgen.

Hij krijgt nu 6 x 150 cc + 5 schepjes Friso Comfort (is wel lichter verteerbaar) om:

7u
11u
15u
19u
23u maar nu met 2 scheppen comfort en 3 scheppen Friso extra

Maar hij komt gewoon om 3u weer voor een fles. Terwijl ik hem  soms overdags wakker moet maken voor zn flesje is hij snachts echt 1 minuut voor drie wakker.
Ik heb het met het cb overlegt, en zij zei probeer snachts dan wat minder voeding te geven zodat wij doorkrijgt dat hij snachts steeds minder krijgt, dus snachts geven we hem dan 90 cc + 3 schepjes, en dan slaapt hij weer gewoon tot 7uur!
Gisteravond hebben we hem om 23u zelfs 180 cc + 6 schepjes gegeven maar wel weer afgegoten tot 180cc anders zou het misschien teveel worden, maar nu kwam hij om 4u, dat is maar 1 uurtje later, is toch een beetje vreemd!!! Hoe krijgen we zn klokje zo ingesteld dat hij die 8 uur doorslaapt .

Hij had tot een week of 2 geleden heel veel last van buikkrampen, en toen zijn we gaan inbakeren, daardoor slaapt hij heel erg rustig en bijna geen last meer van krampen gelukkig. Maar het doorslapen wil nog niet...

Heeft iemand tips en/of suggesties hoe we dit kunnen aanpakken??

Groetjes,
Kim (mama van Noah 27-10-05 en Kyano 15-4-08)

Hoi,

Myrthe is nu 11 weken en slaapt al door sinds ze 6 weken is. Maar ik hoor ook vaak genoeg van babys die tot een jaar niet doorslapen.
Nu gaven wij haar al snel 5 flessen ipv 6, omdat ze net al Kyano maar niet wakker wilde worden voor een fles.
Misschien is dat nog een optie? Overigens drinkt hij wel meet als Myrthe, die drinkt 5 flessen van 120cc met 4 scheppen. Dus als je overstapt naar 5 flessen wordt t misschien wat veel om te drinken, maar je kan het altijd proberen.

Nog een tip die ik van mn schoonzus een keer hoorde. Probeer er overdag minder tijd tussen de flessen te laten, of hou m wakker tussen de 5de en 6de fles. Want het gebeurt ook dat als hij slaapt na de 5de fles dat hij als je m wakker maakt voor de laatste fles hij al in een bepaalde slaap zit. Dit heeft te maken met d verschillende stadia aan slapen (remslaap enzo) maar het schijnt dat als je je baby in een bepaalde stadia wakker maakt hij moeilijk daarna weer in die stadia komt en dus 's nachts weer wakker word.

Ik merk het wel aan Myrthe. Ala ze na haar 4de fles in slaap valt en we moeten haar wakker maken, dan komt ze 'snachts om 4u weer. Houden we haar wakker dan slaapt ze na haar laatste fles wel door.
We proberen haar tussen 20.30 en 21.30u de laatste fles te geven en vaak slaapt ze dan door tot 8u 'smorgens.
Dit betekend wel dat er maar 3u tussen haar flessen zit en soms 3,5uur.

Succes en laat je even weten hoe het gaat?

Liefs Reneke

hoihoi

ik heb ook nog een goede tip!
mijn dochter van 10 weken.
begon met doorslapen toen ze 5 weken was. want de laatste fles gaven we de 1e d weken om 23:00 uur en dan kwam ze om 3 uur weer snachts.
toen kreeg ik de tip. dat ik de laatste fles om 10:00 moest geven. en ze sliep door!
om precies 6 uur melde ze zich weer.
en wat ook belangrijk is.. is dat je baby weet wanneer het snachts is en wanneer het overdag is. daarom krijgt ze overdag juist alle aandacht en snachts gaan de roluiken en lampen uit.. zelf een klein lampje kan de dag en nacht schema van de baby al storen.
dus ons schema is half 10 badje.. met een lavendelgeur. 10 uur flesje. niet te lang spelen en knuffelen (dat doen we overdag:D) en dan lekker de nacht doorslapen. goede ritme helpt de baby dus.
sucses ermee!!

Groetjes Nadine

Terug
Bovenaan