Laaaaaang wachten!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Al een weekje lees ik dagelijks de stukjes op het forum!
Ik ben 27 jaar en weet sinds een kleine week dat ik zwanger ben en als het goed is ben ik rond de 6 weken zwanger! Omdat mijn cyclus wat langer is dan 28 dagen ben ik waarschijnlijk rond 19 september uitgerekend!
Het is de eerste keer dat ik zwanger ben, en dat na 7 "rondes".
Nadat de test uitwees dat ik zwanger ben, heb ik de huisarts gebeld, maar die vertelde dat ik niet langs hoefde te komen o.i.d.  
Ook gelijk de verloskundigenpraktijk gebeld, maar die vertelden om bij 8 weken terug te bellen zodat er een afspraak gepland kan worden in de 12e of 13e week.
Voor m'n gevoel is dat allemaal nog zo ver weg....
Geluukig is er dit forum waar ik de ervaringen van andere vrouwen kan lezen en ook herkenbare dingen vindt, kennelijk zoek ik op die manier ook een beetje de bevestiging dat ik zwanger ben!
Van kwaaltjes heb ik namelijk nog haast geen last, wel wat gevoelige borsten en ik lijk wel 100   X zo goed te ruiken. Heb ook een paar keer wat krmapen gehad, maar als dat alles is...!
Ben ik gewoon erg ongeduldig of vinden jullie het ook zo lang wachten?

Lelie

He lelie,

Gefeliciteerd!!!!

Ik vond de eerste twaalf weken ook zooooo lang duren maar toen die eenmaal voorbij waren (en ik voor mijn gevoel voorbij die magische grens was) is de tijd echt voorbij gevlogen en moet ik af en toe echt even tijd vrij maken om lekker te genieten van mijn zwangerschap!
Ik wens je een hele onbezorgde zwangerschap zonder al teveel kwaaltjes!

Groeten,CIBI
23w1d

Hallo Lelie,

Heel herkenbaar, dat lange wachten, had ik bij de eerste zwangerschap ook.
Na de bevalling vond ik eigenlijk dat alles heel snel is gegaan. Terugkijkend
valt het allemaal reuze mee.
Zo'n forum is erg leuk, maar als je leest van vrouwen die al verder zijn kan je
dat ook erg ongeduldig maken...dan denk je: Dat wil ik ook!!!
Geniet er echt van, het klinkt heel raar...maar het is voorbij voordat je het weet.
En bij een eerste heb je de kans om er optimaal van te genieten...

Ik ben nu zes (of zeven??) weken zwanger van de tweede en heb het met m'n
dochter van 8 maanden zo druk, dat ik bijna vergeet dat ik zwanger ben.

Geniet ervan...

Liefs Judith.

Hoi,

Ik heb dat ook hoor, ben ontzettend ongeduldig.
De hele zwangerschap trouwens, en het lijkt alleen
maar erger te worden. Toch is het wel fijn dat je
bepaalde mijlpalen hebt, waar je naartoe kunt leven.
Zoals na de 12e week, als de kans op miskraam stuk
minder is geworden. Rond 20 weken kun je de kleine
gaan voelen schoppen enz. Ik ben nu 28 weken en
vind het allemaal best lang duren. Heb dat trouwens met
alles hoor, dus m'n omgeving staat er niet van te kijken hihi.
Iedereen zegt, zow dat schiet al mooi op he, dan denk ik
oww was het maar zover, ik wil hem zo graag in m'n
armen hebben!
Maar ja, 9 maanden is 9 maanden. Ik vind het wel leuk dat
we op dit forum met elkaar kunnen lachen, elkaar steunen
en herkenning vinden bij elkaar...

xx Syrah

Ja ook ik heb last van het lange wachten. Ben ongeveer 4 weken geleden naar vk geweest en krijg woensdag pas mn eerste echo. Ik vind het zoooo lang duren. Ik wil gewoon weten of alles goed is met dat hummeltje in mn buik. Ik hou mezelf ook voor dat ik na 12 weken tevreden zal zijn als dan alles goed is. Natuurlijk ben ik dat dan ook wel maar dan is er wel weer wat anders dat lang zal duren.   Dus succes allemaal die hier ook mee zitten. Ik weet wat jullie voelen.

Hai lelie,

Gefeliciteerd met je zwangeschap!
Ja alles is nog nieuw, en het duurt ook allemaal zo lang!
Ik had dat ook hoor.
Zwangerschaps kwaaltjes? Ja die had ik ook wel, maar niet zo veel.
Jij vind nu dat het begin van je zwangerschap lang duurt...... ik zit nu te wachten tot dat ik mag bevallen( 39+5).
Maar ik ben het wel helemaal met je eens, eerdat alles eens op gang is, en dat terwijl je van alles wilt weten... tis niet makkelijk!
Ach, dit is een gezellig forum, waar je veel kunt lezen. En ook je ei kwijt kunt.
Ik wens je veel plezier!
Groetjes AW

hoihoi,
ja, ik vond de eerste weken ook het langst duren hoor!(ben nu 39+6)dat kwam vooral omdat we toen dachten, zo gauw we 12 weken zwanger zijn, zal het niet zo snel meer fout gaan en we kregen  ook  een echo waar we naar uit keken.Maar wacht maar, de laatste weken duren ook lang hoor, haha! mijn idee is wel, dat je ook echt 9 maanden nodig hebt, om te wennen aan je eerste zwangerschap, daarna babyspulletjes kopen en dan het belangrijkste, dat er ook nog een echte baby aan gaat komen!
succes hoor!! groetjes, Mar

Hoihoi allemaal,

Ik ben nu 7 weekjes zwanger en herken jullie verhalen pffff. Ik hoef niet eens zo zeer een echo, maar ff het hartje horen en bevestiging krijgen dat alles goed is.. daar zou ik (figuurlijk) een moord voor doen op dit moment. Volgende week vrijdag wil ik bij de huisarts langsgaan... kan hij ook naar het hartje luisteren?? Of doet een huisarts dat niet en moet ik wachten tot ik bij een verloskundige ben geweest?? Dit is ons eerste kindje en ik heb geen flauw idee wat ik allemaal kan en moet verwachten.

Ik wens iedereen een superzwangerschap en hoop dat we lekker veel steun aan elkaar kunnen hebben.

groetjes

Esther
7 weken en 1 dag

Terug
Bovenaan