Laag HCG waarde

Dag Mama’s

Een paar dagen geleden had ik een positieve uitslag in mijn handen, ik heb ondertussen ook de bloedresultaten al de dokter vertelde mij dat deze op 15 lag en het normaal op 50 zou moeten liggen, ze zei wel dat het nog heel pril is dus ik heb voor volgende week nog een afspraak..
Betekend dit dat ik een miskraam ga krijgen iemand hier ervaring mee?
 
Tsja, iedereen begint met een lage hcg waarde, dus misschien heb je erg snel bloed geprikt. Een waarde zegt niet zoveel over of je wel of geen gezonde zwangerschap hebt, als deze bij de volgende keer prikken niet of maar erg weinig is gestegen, dan is de kans op een miskraam wel erg groot. Bij een gezonde zwangerschap verdubbelt het hcg elke 2-3 dagen in de eerste weken, rond 6 weken neemt die toename al flink af en rond 8 weken kan je al een plateau bereiken qua hormoonwaardes. Het is erg variabel van vrouw tot vrouw en van zwangerschap tot zwangerschap hoeveel hormoon je aanmaakt. Bij een miskraam is er vaak onvoldoende of geen stijging (daling of gelijk blijven) van de hoeveelheid hormoon in het bloed.

Ik vrees dat je niets anders kunt doen dan gewoon afwachten wat er gebeurt. Mocht je zelf in de tussentijd je test willen herhalen, zorg er dan voor dat je precies dezelfde soort test doet en bij voorkeur testen met de eerste ochtendurine. Succes met afwachten!
 
Dat is toevallig. Ik weet sinds een aantal dagen ook dat ik zwanger ben. Mijn waarde is 42. Volgens het ziekenhuis moet ik van het ergste uitgaan. En bij jou wordt er verteld dat het 50 moet zijn….
 
Hoever ben je (denk je) zwanger? En wat voor zwangerschapstest heb je gedaan? 'normale' testen, slaan pas positief uit bij een hcg waarde van 25. De 'early test' bij een lagere waarde, volgens mij 15... Op de NOD verwacht je dus wel een hcg van in elk geval 25... Maar ja, het verschilt ook per persoon...
15 is als je het mij vraagt wel echt laag, als je een paar dagen ervoor al een positieve test had. Dan lijkt het hcg zich in elk geval niet elke 2-3 dagen te verdubbelen... Ik hoop voor je dat het een goede zwangerschap is, maar wellicht goed om ook rekening te houden met een ander scenario.. 
 
Ik heb een test gedaan met de clearblue digitaal die liet een + 1-2 zien. Gisteren opnieuw een bloedtest gedaan en de HCG was gezakt met 14,5. Ik moet ervanuit gaan dat het een miskraam is. Nog geen bloedingen wel buikpijn maandag opnieuw controle
 
Ik heb een test gedaan met de clearblue digitaal die liet een + 1-2 zien. Gisteren opnieuw een bloedtest gedaan en de HCG was gezakt met 14,5. Ik moet ervanuit gaan dat het een miskraam is. Nog geen bloedingen wel buikpijn maandag opnieuw controle
 
Terug
Bovenaan