laag liggende placenta

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb een laag liggende placenta (niet voor) en als sinds 25 weken bloedingen en ga  ziekenhuis in en uit. Inmiddels ben ik nu 34 weken en heb ik elke dag wel bloedverlies en  stolsels in meer of minder mate.   Nu begreep ik dat de kans op een keizersnee groot is bij blijvend bloedverlies en een laag liggende placenta. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi

Ik heb er ook ervaring mee. Ik had een   placenta previa, dus een laag liggende placenta. Ik kreeg bloedingen vanaf de 23ste week. Soms hele zware met veel bloedverlies, en stolsel, soms ook wat minder. Met 28 weken en 3 dagen ging het toch mis en moest ik een keizersnee hebben. Mijn dochter is toen geboren met een gewicht van 1125 gram. Ze is nu 13 maand, en doet het erg goed.

Ik wil je erg veel sterkte wensen de komende tijd, en ik vind het al super dat je al 34 weken bent. Hou dit vol, en je kunt je kindje straks naar de geboorte gelijk lekker bij je hebben.

groetjes grietje

Hoi,

Bij de derde lag mijn placenta ook erg laag, gelukkig groeide hij
gaandeweg de zwangerschap mee omhoog. Ik heb wel veel echo's gehad om
te controleren of dit lukte, maar vanaf week 24 ging het beter.
Gelukkig heb ik meer mazzel als jullie gehad, want ik heb niet zo heel
veel gevloeid. Wel heb ik het enorm rustig aan gedaan (zo rustig als
kon met al twee kids). En ben ik via de normale weg bevallen van een
zoontje met 39 weken.

Heel veel sterkte en als je placenta niet meegroeit omhoog, dan krijg
je zeker een keizersnee. Maar van verhalen van vriendinnen heb ik
begrepen dat het niet prettig is (het herstel af en toe) maar dat het
ze toch reuze meegevallen is.

Succes en hou vol!!!

Groetjes,

Vanessa

Hoi,
Ik weet er helaas alles van af bij mijn laatste zwangerschap ben ik vanaf week 5 gaan vloeien met 8 weken heftig en constant bloedverlies met 20 weken gegeven placenta praevia (totalis) met 22 weken ben ik bijna letterlijk leegelopen (bijna 2 liter bloedverlies met vuistgrote stolsels) helaas heb ik daarna 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met 12 transfusie's mijn kindje lag ook helemaal dwars boven in uiteindelijk ben ik met 35 weken via een spoedlkeizersnede bevallen ,in het begin was het nog heel erg slecht met mijn zoontje.
ik was gelukkig wel een heel exstreem geval.

de vraag of je met een keizersnede gaat bevalllen meestal in het geval van heftige bloedingen wel maar het is ook net hoe de placenta ligt ,ligt deze allen met een kleine slip voor de baarmoedermond dan lukt het vaak nog wel om vaginaal te bevallen.
maar goed dat weet je gynaecoloog wel.

als je vragen hebt gooi ze ermaar uit (pfff ben bijna ervaringsdeskundige als het gaat om dit onderwerp ).

groetjes yvonne(www.wonderdani.beebiesite.nl)

Ook ik had een laagliggende placenta, en heb ik mijn 30e week ook bloedverlies gehad.
Net als jij verloor ik ook veel stolsels, elke keer verschillend qua grote, maar 1 keer had ik een bal van 10 bij 10cm, daar schrok ik heel erg van. Ik heb al met al bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mij is toen verteld dat het een keizersnede werd, maar dat het zowieso al met 37 weken gehaald zou worden omdat de placenta eventueel los kon raken, is niet bij iedereen het geval!
Maar op 8 maart bleek dat het vruchtwater was gebroken (zelf niets van gemerkt) en dat de placenta aan het loslaten was, dus is het ook een spoedkeizersnede geworden, ben dus ruim 6 weken te vroeg bevallen, maar Max is gelukkig gezond en groeit als kool.

Ik wens je veel succes de komdende weken.
Groetjes Aprilmama

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde!! Moet ook met 30 weken een extra echo, ben benieuwd.

Groetjes, mamaJudy (bijna 24 wkn)

Terug
Bovenaan