Laag liggende placenta

Hi meiden,

Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit gelukkig, alleen de placenta ligt laag, onderin mijn rug, vlakbij de uitgang zeg maar. Nu moet ik bij 30 weken terugkomen voor controle of de placenta dan nog op dezelfde plek ligt. Anders moet ik waarschijnlijk een keizersnee.

Heeft iemand van jullie ervaring met een laagliggende placenta en of deze nog makkelijk omhoog groeit?

Wat een Wonder
22w 1 dag

Bij mij ligt de placenta ook voor de uitgang maar volgens de vk groeit in 90% van de gevallen de placenta na de 20wk mee omhoog. Ik krijg ook met 30 wk een extra echo om dit te controleren. Mocht het een ks worden vind ik dat niet heel erg want voor mij is er toch al een kans op een ks aangezien mijn zoontje zo geboren is.

Gr. Sam (bijna 24 wk)

Ik heb een voorliggende placenta gehad. Bij mijn weten is het als de placenta er niet meer voor ligt dat je gewoon normaal kunt bevallen.
Die van mij is nu net weg gegroeit voor de uitgang dus ligt nog erg laag maar er is helemaal niet meer over een keizersnee gesproken.
De kans is erg klein inderdaad dat hij niet mee omhoog groeit.

Groetjes, Ris bijna 20 weken zwanger

Ik moet met de 30 weken ook een extra echo ivm laagliggende placenta. Maar is is verder niet gesproken over een keizersnede, alleen evt dat je dan in het ziekenhuis moet bevallen. maar het kan nog goed liggen,dus gewoon afwachten

Bieb, 24 wk zwanger

Hoi,

Ook ik heb een laagliggende placenta, inderdaad...... de baarmoeder groeit nogsteeds en ongeveer met 32wkn kunnen ze exact jou vertellen of ie nog dicht bij de uitgang lig of juist niet. Op de 20wkn echo werd ons dat meegedeeld en toen ik dus bij mijn eigen gyn voor controle kwam en dit vertelde zei ze me dat ze dit al wist...... alleen dat ze dit niet zei omdat in de meeste gevallen deze nog omhoog groeit. Dus daar hou ik me dan aan vast....   Probeer zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap!

Grt. Sandra

Terug
Bovenaan