Laag liggende placenta

Wie heeft ervaring met een laag liggende placenta?
Met de 20weken echo bleek dat mijn placenta laag aan de voorkant ligt, en (deels) voor de 'uitgang' ligt.
Met 30-32 weken krijg ik een extra echo en wordt er besloten of het wel of niet mogelijk is om natuurlijk te bevallen.
Aan ene kant 'jammer' dat ik dat stukje van het proces dan zal missen mocht het zo zijn, aan de andere kant vind deze controlefreak ;), het ook wel een oke gevoel, omdat het daadwerkelijk gepland staat en geen onzekerheid is wanneer begint het.
Heb van een collega zeer positieve ervaring gehoord over keizersnede, dus tegen de operatie op zich zie ik niet op.
Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en hoe zit het dan bv. met indalen van je kindje, kan dat gewoon en wat wanneer er voortijdige bevalling toch wel op gang komt?
 
Bij mijn 20 weken echo lag de placenta ook voor de "uitgang" en ik krijg ook nog een 30-weken echo om te kijken of deze dan wel goed ligt. Bij de pretecho een paar weken later was de placenta echter al verschoven naar boven en ligt hij nu dus goed.

Ze gaven bij de 20 weken ook aan dat de kans dat de placenta voor de uitgang blijft liggen maar heeeeel klein is, bij 90% van de vrouwen gaat de placenta gewoon nog naar de juiste plek. Ik zou me er dus niet druk om maken hoor!
 
Bij mij zat die zo goed als volledig voor de uitgang , maar heb met 30 weken echo opnieuw echo gehad en die was opgetrokken, dd kans bestaat natuurlijk wel dat het zo blijft maar us aan de lage kant, ik ben uiteindelijk op een normale manier bevallen, hef indalen is ook geen zekerheid tot de laatste dag de mijne was met 41 weken nog steeds niet ingedaald :)) succes en geniet van ervan xxx
 
Ook ik had met 20 weken een laagliggende placenta en ook ik maakte me wel zorgen om de bevalling, mede omdat ik deze keer per se vaginaal wil bevallen. Met 30 weken bleek de placenta al 5 cm omhoog te zijn meegegroeid en dus hoef ik me daarover geen zorgen meer te maken.
Ik ben van mijn tweede met een keizersnede bevallen en ondanks dat de operatie op zich niet heel erg is, heb ik van een ks toch aanzienlijk langer moeten herstellen dan van na mijn eerste, vaginale, bevalling. Ik had toen natuurlijk wel ook al een 20 maanden oude zoon rondlopen, dat scheelt ook wel, denk ik. Ik hoop voor je dat de placenta gewoon mooi mee omhoog komt bij het groter groeien van je baarmoeder. Liever een beetje onzekerheid over de bevaldatum dan een potentieel risico lopen met een operatie.
Succes
 
hi
bij mij lag hij vermoedelijk ook laag,
bij de controle echo, bleek hij gewoon goed te liggen, dan wel aan de voorkant, waardoor ik het kindje(nu zoon van 8) niet goed voelde.

wacht eerst maar de echo af.

en bedenk dat het kind er uit moet, dus is dit nu met een keizersnede of een vaginale bevalling.
beide doen zeer.
ik heb twee vag.beval.(+ beide keren een knip) en heb lang moeten herstellen.
ze zeggen dat je sneller hersteld, ligt dus er aan hoe je vag.beval gaat.

succes en zoals controlfreak zegt, fijn dat ze er zeker van willen weten zodat je geen extra risico loop!

succes
 
Terug
Bovenaan