Laag liggende placenta

Iemand ervaring met een laag liggende placenta?
Met de 20weken echo bleek dat mijn placenta laag aan de voorkant ligt, en (deels) voor de 'uitgang' ligt.
Met 30-32 weken krijg ik een extra echo en wordt er besloten of het wel of niet mogelijk is om natuurlijk te bevallen.
Aan ene kant 'jammer' dat ik dat stukje van het proces dan zal missen mocht het zo zijn, aan de andere kant vind deze controlefreak ;), het ook wel een oke gevoel, omdat het daadwerkelijk gepland staat en geen onzekerheid is wanneer begint het.
Heb van een collega zeer positieve ervaring gehoord over keizersnede, dus tegen de operatie op zich zie ik niet op.
Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en hoe zit het dan bv. met indalen van je kindje, kan dat gewoon en wat wanneer er voortijdige bevalling toch wel op gang komt?

Zelf geen ervaring wat betreft de bevaling/ keizersnede maar wel lag de placenta aan het begin van de zwangerschap voor de ingang/ uitgang baarmoeder. Met de 20 weken echo was die al verschoven en met de laatste echo lag de placenta er zelfs helemaal niet meer voor dus zou ik gewoon normaal kunnen bevallen.
Het is dus mogelijk dat de placenta verschuift. Ook in een later stadium van de zwangerschap.
Wanneer krijg je de extra echo? moet je nog lang wachten?

Een echte placenta previa (zo word volgens mij genoemd als ik me niet vergis) word volgens pas bij 28 weken duidelijk

Ik heb zowiezo met 28weken een groei-echo (7mei had ik al staan) maar is mij onbekend of ze dan ook kijken naar de placenta of met de afspraak 3wk later. Met de eerdere echo's met 12 en 16wk lag de placenta er niet voor/laag en nu dus met 21,4wk (20wkecho) dus wel.
We wachten af. Nu moest ik toch al in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie dus dat verandert er niks aan, alleen even afwachten op welke manier het wordt.

Bij mij hebben ze met 30 weken nog gekeken naar de placenta ik ga ervanuit dat ze bij jou ook zullen kijken naar de ligging van de placenta....Met een keizersnee zullen ze het wel eerder gaan halen liefst 38e/39e week, toch. Vanwege het indalen.

Terug
Bovenaan