Laagliggende placenta

Ik had met 20 weken een laagliggende placenta. Met 30 weken lag deze 2cm van de baarmoedermond af. Voldoende om gewoon te bevallen.
Nu ben ik bezorgd omdat ik op internet lees dat je met een laagliggende placenta meer risico loopt op vasa previa, voorliggende vaten. Nu is hier bij mij niet op gecontroleerd.
Heeft iemand ervaring met een laagliggende placenta en is dit bij jullie wel gecontroleerd? Ik maak me best wel zorgen.

Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt!
ik heb het bij de eerste ook gehad met 20 weken Toen bij een latere echo bleek dat het er niet meer voor de baarmoedermond  lag heb ik me er eerlijk gezegt ook geen zorgen meer overgemaakt! Einde van de rit ben ik met 40 weken gewoon van een gezonde zoon bevallen en heb ook geen complicaties gehad bij de bevalling
Als er ook maar iets twijfel is over dat jou kindje in gevaar is zullen ze je echt niet op de normale manier laten bevallen!
Maar misschien kan je met de verloskundige is overleggen of ze je rond de 36 ste week nog een keer wil doorverwijzen naar de gyn voor een extra echo Gewoon omdat jou dat meer gerust steld
succes
mira mv marek en 12 weken zw van ?

Terug
Bovenaan