Laagliggende Placenta

Ik heb wel gegoogled omdat ik het ook eerst te horen kreeg. Ik weet wel dat het bij 20% van de zwangeren wordt geconstateerd en dat het bij uiteindelijk nog maar 5% laag blijft liggen. Hoe betrouwbaar de cijfers zijn, geen idee. Maar volgens mij is de kans vrij groot dat het gewoon nog meegroeit, al hou je natuurlijk altijd in je achterhoofd dat er uitzonderingen zijn...

heb jij een betere site gevonden ;-)

kwam van alles tegen over bloedingen etc en wat je allemaal niet meer mag... wordt je niet vrolijk van

straks de vk maar eens vragen

Hoi,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een laagliggende placenta gehad. Die van mij lag voor de uitgang met 20 weken. Met 34 weken hebben ze toen een echo gemaakt om te kijken of de placenta naar boven was geschoven. Dit was het geval dus kon op de natuurlijke manier bevallen, anders had ik een keizersnee gekregen. Ik heb nooit bloediingen gehad. Ik zou niet te veel op Google kijken en het gewoon met je Vk bespreken.

Liefs

Hoi hoi,

Ook ik heb bij de tweede een laagliggende placenta gehad en ook nooit bloedingen gehad, natuurlijk is de kans er wel dat ze er komen, maar wat je op google vind zijn de ergste gevallen en dan ga je je zorgen maken ja (ik ken mezelf nog in die tijd) Je vk kan je er veel meer over vertellen en maak je niet teveel zorgen....

liefs

Haha ondanks dat ik me ongerust maakte was ik tegelijkertijd ook wel optimistisch, misschien dat ik daarom juist die cijfers heb onthouden en de rest van het verhaal expres niet haha.
Maar die bloedingen had ik ook gelezen, nu je het zegt schiet het me weer te binnen. Maar die bloedingen betekenen dan niet meteen dat er wat fout is, komt dan door de ligging van de placenta. Maar oke, ik denk wel dat je je rot schrikt als dat zou gebeuren. Ik zou me zolang je nog nergens last van hebt niet echt ergens wat van aantrekken (da's ook weer makkelijker gezegd dan gedaan). Als je echt iets niet meer zou mogen hoor je dat wel van je vk lijkt me.

Hi Ladies, Thanks
Idd de bleodingen kunnen er komen, wijst dan op verschuiven van de placenta, niets om je druk over te maken, gaat meestal zonder pijn. maar is wel goed om te weten (vooral omdat we bijna 2,5 week naar italie gaan)
cijfertjes kon ze ook niet geven, wel is mijn baarmoeder super mooi gegroeid (ook al is mijn buik dat niet) en dus kan het zijn dat het verschuift.... gewoon weer van alles doen tot de 30 weken echo ;-)

En idd ik wil me ook niet laten leiden door d everhalen van verschillende sites... Ik heb jullie toch ;-)

Hey dames,
Ik ben van het septemberforum van vorig jaar.
Ik had ook een laag liggende placenta. Met 23 weken een bloeding gehad (in Frankrijk, niet zo handig). De placenta heeft waarschijnlijk de baarmoedermond geraakt en dat veroorzaakt een bloeding. maar dit is niet schadelijk of gevaarlijk voor je kindje. Ze hebben wat extra echo's gemaakt.
Maar met 30 weken bleek de placenta toch voldoende naar bovende te zijn geschoven, zodat ik via de natuurlijke weg kon bevallen. Ik zou evt. wat meer bloedverlies kunnen hebben. Maar dat was niet het geval.
Het gebeurd echt zelden dat de placenta laag blijft liggen. Dus niks om je zorgen over te maken.
Een bloeding is niet leuk, maar hoeft in dit geval niet erg te zijn.

Succes met zwanger zijn (ik mis het nog steeds)

Terug
Bovenaan