Laat het alsjeblieft niet zo zijn!!!!

Hoi,

Vandaag ben ik 10 weken zwanger en heb ik wat bloed verloren. Ik heb meteen de verloskundige gebeld en die zei dat ik de echoscopiste ff moest bellen om te vragen of ik niet eerder terecht kon (anders moest ik pas 19 oktober). Nu kan ik gelukkig dinsdag al terecht, maar er zit toch nog een weekend tussen. Dit wordt dus een vreselijk weekend!!

Ik heb al (zoals veel vrouwen natuurlijk) eerder een miskraam gehad, maar ik ben daar toen bijna een jaar van ondersteboven van geweest (er speelde wel nog een heleboel mee toen). Bij mijn tweede zwangerschap is het goed gegaan, maar heb ik altijd zorgen gehad of het wel goed zou gaan. Nu dus weer die zorgen en nog bloed verloren ook!! Ik hoop zo dat het goed zit en dat het gewoon een gesprongen adertje is ofzo. Dinsdag moet ik eigenlijk werken, maar weet  niet of dat lukt, 's avonds heb ik dus die echo en heb dan waarschijnlijk niet mijn hoofd erbij. Ik zie  wel.

Ik moest het even kwijt.

Groetjes,

Moeder van  Elin  

 
Hallo,

Ik weet zó goed hoe je je voelt!! Mijn eerste zwangerschap is uitgelopen op een miskraam. Ik ben er niet heel lang onderste boven van geweest, mede omdat ik direct na de miskraam weer zwanger was. Deze zwangerschap was helemaal in het begin een stuk onzekerder en ik vond er tot en met week 20 echt helemaal niks aan!  Maar die periode van wachten op de echo vond ik vreselijk. Ik zal je mijn 2 verhalen ff kort vertellen. Ik verloor bij de eerste zwangerschap in week 9 bruine afscheiding, de verloskundige gebeld en omdat ik verder geen symptomen had hoefde ik me nergens druk om te maken. Maar als het fout ging ging het fout, daar kon niemand wat aandoen. Twee week later had ik de echo daar moest ik maar op wachten. De dag voor de echo verloor ik heel veel bruine afscheiding/bloed, toen mocht ik wel direct 's middags voor een echo. Het was dus mis gegaan, er zat nog een 'vruchtje' van 8 weken.
Bij deze zwangerschap verloor ik bij 9 weken weer bruine afscheiding en zelfs wat bloed. Ik helemaal in paniek natuurlijk. Maar goed, mocht naar de verloskundige toe de volgende dag voor een echo (gelukkig heeft onze verloskundige praktijk zelf een apparaat). Deze keer was alles wél goed. Bruine afscheiding was dit keer gewoon oud bloed en dat gewone bloed, tja ik was iets te driftig in de weer geweest met wc papier.
Waarom vertel ik je mijn 2 verhalen, omdat ik je hiermee aan kan tonen (denk ik) dat het dus eigenlijk alle kanten op kan. Ik weet niet wat je gevoel je zegt, maar bij de eerste keer was ik er van overtuigd dat het mis was, bij de tweede keer had ik heel duidelijk het gevoel dat 't goed zat....
Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je dit weekeind wat afleiding kan vinden in andere dingen en hoop dat je dinsdag met een goede uitslag bij de echo vandaan komt.

groetjes kirsten
38w1d
 
Hoi Kirsten,

Dank je voor je reactie. Ik had bij de eerste ook van te voren al het gevoel dat het niet goed zat. Ik had ook helemaal geen kwaaltjes toen. Nu heb ik wel 'overal' last van net zoals bij de zwangerschap die wel goed ging. Ik weet het alleen ff niet meer. Het was trouwens vrij weinig bloed en heb het niet meer gehad. Hopen dat het nu weg blijft. Ik heb nu wel zomaar het vermoeden dat het een gesprongen adertje is, omdat ik vanmorgen nogal heb moeten spugen, zelfs dan kan het al. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik door het spugen zelfs bloeduitstortingen in mijn ogen gehad!!! Het wordt een spannend, lang weekend, maar ik heb zeker nog goede hoop. Je schrikt alleen zo vreselijk als je bloed ziet.

Ik laat het wel weten als ik dinsdag (ik moet om 18:10) ben geweest. Als het allemaal goed is ga ik het echt vieren!!!

Groetjes,

Moeder van Elin
 
Hallo moeder van Elin,

Ik heb net een zelfde berichtje geplaatst, Help, ik verlies bloed.
Mij is het zelfde overkomen, gisteren en vandaag ook wat bloed verloren. Dat is echt schikken. Ik zelf weet niet precies hoeveel week ik ben. A.s dinsdag moet ik voor een termijnsecho. Maar ja dat duurt nog zolang. Wat een onzekerheid,hé. Ik hoop dat het weekend toch een beetje leuk voor je wordt, voor mij zelf trouwens ook hoor.

Groetjes Will
 
Terug
Bovenaan