Laat lopen !!!

Mijn zoontje Jonah van bijna 20 maanden wil nog steeds niet lopen !!!!
Omdat mijn dochtertje al op haar eerste verjaardag liep is het verschil dus wel erg groot.

Steeds dacht ik, maak je niet druk over een paar weekjes komt het wel, nee dus.
Hij kan wel zelfstandig staan maar zodra hij dat in de gaten krijgt zakt ie weer
door zijn knieen.
Iedereen zegt joh het is een jongetje die zijn gewoon wat langzamer of ze zeggen hij is gewoon lui maar ik vraag me af hij een uitzondering is of dat het wel vaker voorkomt.

Overal om me heen zie ik kindjes die een stuk jonger zijn maar al best goed lopen.
Ik word er een beetje moedeloos van.

Miranda

Hoi Miranda,

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, maar het komt toch echt vanzelf. Of hebben ze er op het cb iets van gezegd en is hij nog niet stevig genoeg? Als hij wel zelfstandig staat zal dat wel meevallen. Heb je al een loopauto geprobeerd? (zo'n ding waar ze achter kunnen lopen) Dat was hier een goede hit. (wel bijblijven anders schiet het weg).

Verder verbaas ik me altijd over wat 'men' zegt. Onze zoon liep al wel voor zijn eerste verjaardag en dat zou juist zijn omdat jongetjes sneller zijn. Maar andersom hoor je ook vaak.

Hij zal je vast verbazen en opeens weglopen.
Groetjes,
Machteld

Hallo

Onze dochter ging ook pas lopen met19 mnd. Ze was gewoon bang ervoor. Ze wilde wel aan de hand lopen , maar niet los. Toen de vakantie voorbij was en we weer thuis waren, probeerde ze tos te lopen. Toen ze dat eenmaal deed, liep ze als een kieviet.
Als je het niet vertrouwd gewoon cb of ha bellen hoor.

Renate

Hoi,

Mijn dochter was ook (errug) laat met lopen!! Ze liep eindelijk met 27 maanden!!
Ik maakte me ook regelmatig zorgen! Ze heeft wel fysiotherapie gehad, omdat ze behoorlijke knikvoetjes had (naar binnen lopen) en rechts leek (al vanaf d'r geboorte ivm voorkeurshouding) beter ontwikkeld dan links.

Inmiddels loopt ze nu zo'n 2 maandjes en we zijn supertrots! Het kwam toch allemaal goed!
Heb geduld en ws. komt het vanzelf goed!

Hij is dus niet de enige, dat idee kreeg ik wel vaak! Zelfs kindjes die een jaar jonger waren dan mijn dochter liepen al!!! Behoorlijk frustrerend!

Je denkt wel komt vanzelf, maar op een gegeven moment is het niet leuk!
Maar goed nu zijn we des te blijer dat ze loopt.

Mijn dochter is wel met alles laat! Rollen, kruipen, praten ze is een echte laatbloeier!
Succes met jouw kleine man!

Ingrid ( mv Sterre 31-03-03)

Terug
Bovenaan