Laat me slapen....!

Ff mijn hart luchten, hoor.
Ik was zo blij dat Esther de laatste tijd nog maar één keer per nacht kwam, maar sinds een paar nachten huilt ze weer vaker 's nachts. Ze wil haar speen, heeft krampjes, of wil ons gewoon even zien. Ze is ook nog maar 6 weken dus dat is ook heel logisch. Maar soms ben ik zoooooo moe dat ik het bijna niet op kan brengen om uit bed te stappen. Natuurlijk ga ik wel (als ze echt begint te huilen, pompt bij mij de adrenaline ook door mijn lijf en word ik vanzelf wel wakker), maar mijn hoofd denkt soms 'zoek het maar uit', terwijl ik het juist zo zielig vind als ze huilt! Lekker tegenstrijdig dus...het zal die vermoeidheid wel zijn. Overdag slapen lukt ook niet meer, want overdag is ze bijna de hele dag wakker, met enkel kleine slaapjes van een half uurtje. Helaas wordt ze daar niet gezelliger van, waardoor ik 's avonds weer heel moe ben en het steeds moeilijker wordt om uit bed te stappen. Overdag voel ik de vermoeidheid niet eens zo, maar 's nachts...
Laatst sliep ze (per ongeluk?) door van 23.00 tot 5.30 uur. Toen was ze zelf wel helemaal overstuur omdat ze een voeding gemist had, maar voor ons was het wel heerlijk. Hopelijk gaat ze daar binnenkort een gewoonte van maken!

Liefs,

Eveline

Hoi Eveline,

Ik ken het gevoel, je zou bijna een moord doen voor een paar uur slaap achter elkaar. Ik heb met Evi nachten opgelopen omdat ze na de voeding niet meer ging slapen, soms van 02.00 tot 5.30, en dat sloopt je. En overdag was ze dan ook veel wakker. Bij ons was het over sinds ik ze inbaker, misschien voor jouw ook een idee om eens te proberen.
Ik hoop dat je snel wat bij kunt slapen.

groetjes Sonja

Hoi Evelien. Wat vervelend zeg! Je loopt helemaal op je tandvlees als je zoveel slaap mist! Kun je niet iemand vragen oma,vriendin,buurvrouw of ze s`middags eens met de kleine willen gaan wandelen? Kun jij even lekker gerust slapen en voor je kleintje is het ook fijn om even naar buiten te gaan,wie weet doet de buitenlucht zo goed dat ze daarna nog verder slaapt. Als ze veel met haar handjes zwaait en jij denkt dat ze zichzelf uit haar slaap houd kun je eens proberen om in te bakeren (doen wij met Teun ook,ideaal!!) Je kunt eens kijken op www.pacco.nl daar  verkopen ze doeken en zakken.
Hopelijk komt er snel rust in de tent!! Heel veel succes!!
Groetjes Mikkie.    

He bah. Kan het me helemaal voorstellen. Da's niet leuk he. Je went er ook zo snel aan als ze meer doorslapen, dan valt het vies tegen als het minder wordt. Kan me voorstellen dat je doodmoe bent. Idd een goede tip van dat inbakeren maar dat deed je al toch? Of heb ik dat nu fout onthouden. Ook een goede tip om iemand anders in te schakelen zodat jij even bij kunt tanken. Is hard nodig als ik het zo lees. Of anders kan misschien je man een keertje een dagje vrij nemen?
Ik hoop dat ze snel weer meer slaapt.
Groetjes Veerle

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties, had ik ff nodig! Goed went snel, he? Toen ik nog bv gaf en Esther iedere 2 uur kwam, had ik een moord gedaan voor 3 uur aaneengesloten slaap. En nu ik 1x 3 uur en dan nog wat losse uurtjes slaap, loop ik alweer te klagen...

Inbakeren mag ik niet doen omdat Esther problemen met haar werveltjes en heupen heeft (lichte vorm van KISS zeg maar), maar ze ligt al wel in een bakerzak. Ik geloof ook niet dat haar armen haar wakker houden. Ze heeft soms last van haar maagje (we geven cinababy en nu ook iets voor zachtere ontlasting, want alleen extra water hielp ook niet), maar volgens mij is het vooral dat ze het verschil tussen dag en nacht niet kan onthouden. Soms gaat het eventjes goed, dan is ze overdag erg wakker en slaapt ze 's nachts opeens 5 uur achter elkaar. Maar dan is ze het opeens weer kwijt en ligt ze je erg wakker en guitig aan te kijken als je haar komt voeden 's nachts. Dus dat doen we nu in het donker met de bakerzak aan. Hopelijk krijgt ze het snel door...

Ga inderdaad misschien binnenkort maar even iemand vragen om 's middags even op te passen. En tot die tijd...zelf maar lekker frisse lucht tanken. Krijg ik nieuwe energie van!

Liefs,

Eveline

Terug
Bovenaan