Laat wakker, hoeveel eten?

Ik heb een vraagje:

Mijn dochter is 12 maanden en slaapt vaak tot 's morgens 9.00 - 9.30 uur!! Waardoor zij dus pas om 9.30 - 10.00 haar eerste hapje eet!
Verder slaapt ze overdag 1 á 2x en dan gaat ze rond 20.00 - 20.30 weer naar bed en slaapt zij tot de volgende dag.

Haar menu over de dag is:

+/- 9.30 bordje pap met opvolgmelk
12.00 2 broodjes en 200 ml opvolgmelk
15.00 fruit (-hapje) + 180 ml sap of diksap met water
17.00 vaak een koekje o.i.d.
+/- 19.00 avondeten (waarvan ze een flink bord eet) + danoontje
20.00 200 ml opvolgmelk

Ze eet laat 's avonds omdat haar vader tot half 7 werkt en ik het wel belangrijk vind om samen te eten.
Maar mijn vraag is nu of zij hier wel genoeg aan heeft en of ik haar misschien toch eerder wakker moet gaan maken? Wat  zijn jullie ervaringen?

Groetjes Saskia
 
Beste Saskia,

Hoe is je dochter? Vrolijk en levendig? En heeft ze genoeg natte luiers? En groeit ze goed? Zo ja, dan eet en drinkt je docher voldoende........
En geniet ervan dat je dochter laat wakker wordt. Ik heb 2 kinderen. Mijn zoon van 3 jaar is net zoals je dochter een goede en lange slaper.......en al mijn vriendinnen waren jaloers dat hij zo laat wakker werd.... (van het cb moest ik hem zelfs om middernacht wakker maken omdat zijn gewicht te laag was)
En ik heb nu ook een dochter erbij, die wordt zaterdag 1 jaar.......en zij is slechte slaper (krijgt nog 1 of 2 nachtvoedingen aan de borst) en ook een slechte eter: ontbijt en lunch met moeite 120ml pap (wil geen brood) en avond eten......een potje eten (blijft meestal nog wat over) en 100ml yoghurt en dan nog een papfles van 200ml voordat ze gaat slapen.

Jou dochter slaapt en eet veel meer dan mijn dochter.......
Als ze honger of dorst zou hebben dan wordt ze wel eerder wakker hoor....dus als ze lekker slaapt en luiers zijn goed en het is een vrolijke meid dan is er niets aan de hand.
Geniet.....
groetjes Chantal
 
Ja mijn dochter is een hele vrolijke meid die met een lach opstaat en weer met een lach naar bed gaat !!
Ook heeft zij goede plasluiers en haar ontlasting is ook normaal.
Dus ik heb niks om me zorgen over te maken? Nou daar ben ik wel blij om zeg!

Bedankt!
 
Hallo,
Geniet van je dochter en   maak je geen zorgen om het eten. Ieder kind is verschillend en heeft andere hoeveelheden nodig. Dus ik zou zeggen ga lekker zo door met elkaar!!!!
 
Terug
Bovenaan